فرماندار یزد گفت: اجرای طرح کرامت با موضوع شناسایی ظرفیت‌های محلات به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در دو منطقه توسط سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان با توجه به شرح وظایف حول سه محور کاری مقابله، درمان و پیشگیری را در تهیه نقشه راه فرهنگی مدنظر قرار داده است.

وی افزود: این نقشه راه فرهنگی با رویکرد آموزشی و با محور اصلی که به عهده اداره بهزیستی شهرستان بوده است، در این حوزه محل‌ها و یا کانون‌هایی مانند خانواده‌ها، محیط‌های آموزشی، محلات، محیط‌های کار که توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شده، مدنظر بوده و بحث آموزش برای آن‌ها صورت گرفته است.

فرماندار یزد، اداره بهزیستی، کمیته امور بانوان، آموزش‌وپرورش، سازمان‌های مردم‌نهاد، اداره تعاون و سازمان تبلیغات اسلامی را از اداراتی نام برد که در این کار با شورا همکاری لازم را انجام دادند.

این مسئول تشکیل جلسات، نقشه راه پیشگیری، دوره‌های آموزشی برای روحانیون، برگزاری دوره آموزشی در مساجد و محلات توسط اداره تبلیغات اسلامی، همکاری انجمن معتادان ایران در 30 مسجد و برگزاری جلسات مشاوره عمومی، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به‌منظور نشاط‌آفرینی در قشر جوانان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی در بحث آموزش را از عملکرد این شورا دانست.

سالاري اجرای طرح کرامت با موضوع شناسایی ظرفیت‌های محلات به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در دو منطقه حسن‌آباد و محله اسکان توسط سازمان‌های مردم‌نهاد را از برنامه‌های اجرا شده ذکر کرد.

فرماندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: یک سری از معتادین و افراد بهبودیافته برای آموزش به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و این مرکز برنامه‌ریزی کرده تا این افراد بتوانند ان‌شاءالله در واحدهای صنفی اشتغال به کار داشته باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا