امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در جاهلیت کامل نسبت به زنان قرار دارد، گفت: بی تفاوت کردن زنان نسبت به حجاب و عفاف خیانت به انقلاب و اسلام است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) به روز زن اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال به وسیله حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان ارزش و جایگاه بسیار ویژه ای قرار داده که زنان باید به داشتن این جایگاه والا به خود ببالند.

امام جمعه یزد ادامه داد: متاسفانه در این دوران می‌بینیم که دنیا زن را ملعبه دست خودش قرار داده و به معنای واقعی کلمه در حال ظلم به زنان است.

ناصری یزدی تصریح کرد: غرب امروز کانون خانواده، محبت و ارتباط های معنوی در بین اعضای خانواده را گرفته‌اند و دوری  افراد و اعضای خانواده را ترویج داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه زنان در غرب به عنوان یک کالا دیده می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز غرب به صورت واقعی دوران جاهلیت نسبت به زنان به حساب می‌آید.

وی با  تاکید بر اینکه بیشترین ظلم و جنایت جنسی در غرب علیه زنان به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: در چنین شرایطی همین غرب که این همه به زنان ظلم می‌کند، ما را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: حجاب که یک ارزش برای زنان به حساب می‌آید و عاملی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های افراد سوء استفاده‌گر است را غرب امروز به عنوان یک ابزار خلاف حقوق بشر کنار می‌زند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: امروز غرب مردها را ملزم به رعایت پوشش خاص برای حضور در خیابان‌ها می‌کنند ولی در مقابل زنان را ملزم به عریان شدن و در برابر دیگران قرار گرفتن می‌کنند، این موضوع کاملا خلاف حقوق بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این چه شخصیتی است که غرب برای زنان قائل شده که برخی سنگ آن را به سینه می‌زنند، این حرکات به هیچ عنوان شخصیت برای زن به حساب نمی‌آید و برعکس زنان را بی هویت می‌کند.

وی خطاب به افرادی که دچار غربزدگی شده‌اند گفت: سعی نکنید ارزش‌های دینی به ویژه حجاب را در جامعه با غرب‌زدگی‌های خود از بین ببرید و بستر گناه و معصیت را برای افراد جامعه به وجود نیاورید.

امام جمعه یزد با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولان و خانواده‌ها نسبت به بی‌تفاوتی که به حجاب و عفاف در جامعه دارند گفت: افرادی که چنین اقدامی انجام می‌دهند و نسبت به حجاب مردم و فرزندانشان بی‌تفاوت هستند یا آنها را تشویق به کنار زدن حجاب و عفاف می‌کنند به انقلاب و اسلام خیانت کرده و می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا