فرماندار يزد گفت: با همكاري و هماهنگي دستگاه‌های ذی‌ربط بايد تمهيدات لازم براي استفاده حداكثري از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري انديشيده شود و افزايش ميزان رضايتمندي مسافران از خدمات ارائه شده مدنظر باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان يزد ( ويژه ايام عيد نوروز97) به رياست فرماندار يزد و با حضور معاونين فرمانداري و اعضاي عضو اين ستاد تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با بيان اينكه تا كنون جلسات مختلفي به صورت عمومي و تخصصي براي برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي مختلف در ايام عيد نوروز و پذيرايي از مسافران و گردشگران نوروزي برگزار شد اشت افزود: انتظار داريم كميته هاي ذيربط نيز به استناد دستورالعمل اجرايي ساماندهي و ارتقاء خدمات سفر (ويژه نوروز 97) اقدام به برنامه ريزي نمايند تا در فرصت باقي مانده، تمام مسائل بررسی و مشكلات احتمالی در برخي از حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

فرماندار يزد خواستار تعامل بين بخشي، ارتباط و همكاري دستگاه هاي عضو اين ستاد براي بهبود و ارتقاء خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران در اين ايام شد و تصريح كرد: در ايام عيد قطعاً نسبت به سالهاي گذشته شاهد حضور بيشتر گردشگران خواهيم بود كه اين موضوع ضرورت هماهنگي ميان بخش خصوص و دولتي  براي عرضه كالا و خدمات را نشان مي دهد.

رئيس ستاد خدمات سفر شهرستان يزد با اشاره به اينكه شهرداران و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي اين ايام نسبت به دستگاه هاي ديگر وظايف سنگين تري را به عهده دارند ابراز اميدواري كرد در ايام پيش رو با اجراي برنامه هاي خلاقانه در سطح شهر نوروز بيادماندني و خاطره انگيزي اتفاق بيفتد.

وي از انتخاب روز دهم فروردين ماه به عنوان روز يزد با توجه به پيشنهادات ارائه شده به اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد و تصريح كرد: روز دهم فروردين يادآور قيام مردم يزد در سال 57 است كه با توجه به ايام عيد نوروز نيز برنامه هاي شاخص و ويژه اين ايام نيز در سطح شهرستان در اين روز اجرايي مي شود.

وي همچنين خطاب به دستگاه هاي انتظامي و امنيتي شهرستان بر ارتقاء سطح امنيت براي شهروندان و مسافران در مركز استان تأكيد كرد و ابراز داشت: تأمين امنيت در سطح شهر بر عهده نيروي انتظامي است اما مقوله امنیت محصول تلاش جمعی است لذا همه مردم بايد در اين راستا اقدامات پيشگيرانه براي افزايش ضريب امنيت را مدنظر داشته باشند.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود از کمپ‌های كوير به‌عنوان يكي از جاذبه‌های يزد یادکرد كه هرساله مسافران زيادي از آن استفاده می‌کنند ابراز داشت: تاكنون بازديدهايي از اين کمپ‌ها در اطراف شهر شده است كه با توجه به بررسي مسائل و مشكلات آنها به متصديان يادآور شده ايم تا حداقل مجوزها و استانداردهاي لازم را براي ادامه فعاليت خود بگيرند تا در اين ايام با چالشي روبرو نشويم.

سالاري در پايان بر ساماندهي مسافرخانه سطح شهر تأكيد كرد و افزود: از اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي خواهيم تا اطلاعات لازم اين مسافرخانه و اقامتگاه ها را از طريق سايت هاي رسمي اعلام تا متقاضيان از آن بهره برداري نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا