فرماندار يزد گفت: 38 طرح اشتغالزايي به صورت قطعي مورد تصويب قرار گرفت كه از اين تعداد 19 طرح در حوزه اشتغال فراگير و 19 طرح در حوزه اشتغال روستايي مي باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،« مصطفي سالاري» پس از پايان سومين كميته فني اشتغال و چهارمين كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان از مصوب شدن 38 طرح در قالب طرح هاي اشتغال فراگير و اشتغال پايدار در مناطق روستايي در شهرستان يزد خبر داد و ابراز داشت: برخي از طرح هاي مطرح شده در اين جلسه نيز مورد تصويب اعضاء، مشروط  رفع مشكلات بانكي متقاضيان قرار گرفت.

فرماندار يزد اعلام كرد: در حوزه اشتغال فراگير 19 طرح با اشتغالزايي 217 نفر در دو حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و صنعت، معدن و تجارت مورد تصويب قرار گرفت كه قرار است براي راه اندازي و يا توسعه اين طرح ها مجموعاً تسهيلاتي بالغ بر 122 هزار ميليون ريال اختصاص يابد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: در حوزه اشتغال روستايي نيز 19 طرح مورد با تسهيلاتي بالغ بر 77 هزار ميليون ريال مورد تصويب قرار گرفت كه با اجراي اين طرح ها زمينه اشتغال 86 نفر در جهادكشاورزي، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و صنعت، معدن و تجارت فراهم مي شود.

 سالاري در ادامه با بيان اينكه جلسات مرتبط با اشتغال در شهرستان يزد به صورت منظم و مستمر برگزار مي شود اظهارداشت: اميدواريم با اجراي سياست هاي دولت تدبيرو اميد در حوزه اشتغال بتوانيم گام هاي اساسي را در موضوع رفع مشكل بيكاري در شهرستان يزد برداريم.

وي با تأكيد به اينكه بايد مديران همه توان و همت خود در راستاي جذب و تخصيص به موقع اين اعتبارات براي شهرستان به كار گيرند تصريح كرد: اين تسهيلات به طرح هایی با رشته های منتخب در قالب اشتغال فراگیر از محل تسهيلات بانكي و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت  مي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در پايان خاطرنشان كرد: بررسی ظرفیت و نیازهای منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر ازنظر اقتصادی، توجه به بازار توليد و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است كه در تصويب طرح‌های مدنظر بايد قرار گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا