روزنامه خراسان: معاون اول رئیس جمهور با بیان این که من راجع به دوره بد کشور خیلی صحبت کرده‌ام، افزود: «از مقطعی مرا توصیه به سکوت کردند و من هم گفتم چشم، ولی الان سر تا ذیل حکومت را به بحث گرفته اند و می گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود. وقتی نگذاشتید اقدامات او گفته شود الان باید به این حرف‌ها جواب بدهید البته اگر لازم باشد من موتور را مجدد روشن می کنم.»

اسحاق جهانگیری از فرد خاصی نام نبرد اما جملاتی که گفته نشان می دهد اشاره و تهدید او متوجه ادعاهای اخیر رئیس جمهور سابق است.  جهانگیری این سخنان را در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران کل کشور که روز گذشته آغاز شد، ایراد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا وی با بیان این که طی پنج سال گذشته به طور متوسط 480 هزار شغل درست شده که برخی می گویند این خیلی بد است، افزود:  دوره ای را که تورم 35 درصد بود می‌گویند دوره خیلی خوبی بود، اما اکنون که تورم زیر 10 درصد است می گویند خیلی بد است! وی تصریح کرد: اشتباه می کنند که دولت را ناکارآمد جلوه می دهند و با آمریکا که می خواهد بگوید نظام ناکارآمد است هم صحبت می شوند.

کسانی که از آن ها انتظار نمی‌رفت، بیان کردند اعتراض حق مردم است

جهانگیری با اشاره به این که اتفاقات دی ماه هم خسارات و هم منافعی داشت، گفت: همه شخصیت‌های سیاسی حتی کسانی که از آن ها انتظار نمی‌رفت، بیان کردند اعتراض حق مردم است البته در برخی اعتراضات حرف های بی ربطی زده شد که برای ما قابل قبول نبود، اما همه به این نتیجه رسیدند که باید صحبت مردم را شنید. وی ادامه داد: آن چه باید ما را نگران‌کند نفرت، خشم و کینه مردم از مسئولان و نظام است، بنابراین نباید اجازه دهیم  اعتراض مردم به نفرت و خشم تبدیل شود. جهانگیری در ادامه از مأموریتش به دبیرخانه دولت خبر داد که بر اساس این ابلاغ دولت باید کار قانونمندی برای پاسخ گویی به اعتراضات قانونی مردم انجام و پاسخ اعتراضات را بدهد.

دولت نمی‌تواند به عهد خود با مردم خیانت کند

وی با تأکید بر لزوم گفت و گوی  جامعه مدنی احزاب و جریان‌های سیاسی قانونی و این که در موضوعاتی مانند افزایش قیمت حامل‌های انرژی همه نظام و همه مردم باید به این نتیجه برسند که این تصمیم درست است، افزود: «مردم در انتخابات اخیر به روش خاصی رای داده‌اند، نباید عده‌ای کاری کنند که مردم چنین احساسی داشته باشند که نمی‌توانند مطالبات خود را از طریق انتخابات پیگیری کنند، این ظلم به نظام است. دولت هم نمی‌تواند به عهد خود با مردم خیانت کند.»

فساد در کشور زیاد است

جهانگیری در پایان اظهاراتش با تأکید بر این که فساد در کشور زیاد است و فساد سیستمی وجود دارد، وعده داد: جلسات ستاد مبارزه با فساد که در ماه های اخیر به دلایلی تشکیل نشده، از اوایل سال آینده فعال تر ‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا