ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مدتی است که درخواست استعفای خود را به هیأت امنای این دانشگاه ارائه داده است.

 

 فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دخالت‌های علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور مختلف این دانشگاه معترض است و بر همین اساس تصمیم گرفته که از سمتش استعفا بدهد ولی تاکنون ولایتی با استعفای او موافقت نکرده است.

این منبع‌ ادامه داد:‌ هر چند ولایتی با این درخواست رهبر موافقت نکرده اما چانه‌زنی‌هایی برای انتصاب یک فرد جدید برای ریاست دانشگاه آزاد را در دستور کار خود قرار داده است و گزینه هایی هم برای این پست مطرح شده‌اند.

از جمله این گزینه‌ها می‌توان به سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد. حسینی بیشتر از دیگر گزینه‌ها محتمل است.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز از اخراج اساتید از این دانشگاه دفاع کرد و گفت: هر استادی که بخواهد خدشه‌ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند را لحظه‌ای تحمل نمی‌کنیم. هر اراجیفی که می‌خواستند، می‌گفتند!»

 

تکذیب استعفای رییس دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر استعفای فرهاد رهبر از ریاست این دانشگاه را تکذیب کرد.

دکتر محمد صادق ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا خبر استعفای دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد را تکذیب و تصریح کرد: ما با سایتی که این خبر کذب را منتشر کرده برخورد قانونی خواهیم کرد.

پیش از این «اعتمادآنلاین» اعلام کرده بود فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دخالت‌های علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور مختلف این دانشگاه معترض است و بر همین اساس تصمیم گرفته که از سمتش استعفا بدهد ولی تاکنون ولایتی با استعفای او موافقت نکرده است.

این سایت خبری در ادامه مدعی شد:‌ هر چند ولایتی با این درخواست رهبر موافقت نکرده اما چانه‌زنی‌هایی برای انتصاب یک فرد جدید برای ریاست دانشگاه آزاد را در دستور کار خود قرار داده است و گزینه‌هایی هم برای این پست مطرح شده‌اند.

 

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_154553.jpeg

فرهاد رهبر (زاده ۱۳۳۸ در سمنان)، دارای درجه دکترای تخصصی در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. او همچنین استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. وی در حال حاضر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و نایب رئیسی شورای راهبردی نظام مالیاتی ایران را بر عهده دارد. وی همچنین مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی است.

او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت حدود پنج سال عهده‌دار سمت مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود. سپس در دولت سید محمد خاتمی به سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات منصوب شد. با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ خورشیدی در نامه‌ای به کامران دانشجو وزیر وقت علوم، خواستار برکناری فرهاد رهبر شد. احمدی‌نژاد او را متهم کرد که در اداره دانشگاه تهران رویکردی «سیاست‌زده، غیر علمی و احیاناً امنیتی» داشته‌ است.

در نهایت چند ماه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، رضا فرجی دانا، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد رهبر را در بهمن ۱۳۹۲ خورشیدی از ریاست دانشگاه تهران برکنار کرد و محمدحسین امید را جایگزین او نمود.

سپس در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی، وی با حکمی از علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد.

در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ خورشیدی، هیئت امنای دانشگاه آزاد وی را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. در اول مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و فرهاد رهبر با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان رئیس قطعی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا