معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در ديدار فرماندار يزد و معاونين فرمانداري و بخشداران مركزي و زارچ با وي گفت: مسئولين دولتي بايد تسهيل گر باشند و با پرهيز از ورود به مسائل اجرايي با ايفاي نقش حاكميتي و نظارتي خود زمينه را براي ورود سرمايه گذاران در عرصه اقتصادي فراهم آورند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد به همراه معاونين فرمانداري و بخشداران مركزي و زارچ با معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ديدار و گفتگو نمود.
«علي زيني وند» در اين ديدار با اشاره به وجود ظرفيت هاي بي نظير شهرستان يزد در حوزه هاي مختلف اظهار داشت: در استان يزد بخش عمده اي از جمعيت در مركز استان و شهر يزد حضور دارند كه از اينرو اقدامات و فعاليت هاي فرمانداري يزد مي تواند تأثيرگذاري زيادي در بهبود مسائل و مشكلات كلي استان داشته باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار با بيان اينكه حجم كار در فرمانداري هاي و بخشداري ها از ساير بخشهاي ستادي قطعاً بيشتر است افزود: پيگيري و انجام امور در حوزه معاونت هاي فرمانداري وبخشداري ها بسيار حساس و مؤثر است.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به رويكردهاي استان در حوزه مباحث اقتصادي و صنعتي ابراز داشت: مسئولين دولتي بايد تسهيل گر باشند و با پرهيز از ورود به مسائل اجرايي با ايفاي نقش حاكميتي و نظارتي خود زمينه را براي ورود سرمايه گذاران در عرصه اقتصادي فراهم آورند.
زيني وند نرخ بيكاري استان در سطح كشور را غيرقابل قبول عنوان كرد و تصريح كرد: استان يزد با توجه به وجود زيرساخت مناسب اقتصادي و صنعتي بايد در كشور پائين ترين نرخ بيكاري را داشته باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار با تأكيد به اينكه بايد مديران اقتصادي و صنايع همت و تلاش بيشتري را براي رفع مسائل و مشكلات اين حوزه به كار گيرند خاطرنشان كرد: ارائه تسهيلات ارزان قيمت به متقاضيان در حوزه اشتغال فراگير و روستايي از مهمترين طرح هاي دولت در زمينه مقابله با بيكاري است كه در اين زمينه فرمانداري هاي بايد در زمينه جذب تسهيلات و اعتبارات نيز پيگير باشند.
زيني وند در پايان خواستار ايجاد مشاغل كوچك در روستاهاي استان شد و گفت: مشاغل كوچك علي رغم اينكه درآمدهاي خرد دارند ولي نسبت به ساير مشاغل فراگيرتر و پايدارتر هستند و مي توانند به سرعت گسترده شوند.
فرماندار يزد نيز در اين ديدار با اشاره به وجود نزديك به 60 درصدي جمعيت استان در شهرستان يزد اظهار داشت: بالغ بر 70 درصد مسائل و حتي در برخي از موارد صد در صد موارد استان در شهرستان يزد پيگيري مي شود.
سالاري با اعلام اينكه شهرستان يزد در حوزه كارگروه هاي اقتصادي مقاومتي و اشتغال فعال بوده و توانسته در راستاي سياست هاي دولت و مسئولان ارشد استان گام بردارد افزود: متآسفانه با توجه به عدم وجود برخي از ادارات شهرستان در حوزه اشتغال روند رسيدگي به پرونده هاي متقاضيان در حد مطلوب نيست.
وي اضافه كرد: تأكيد داريم با هماهنگي و تعامل با دستگاه‌های اجرايي مرتبط به‌محض دريافت پرونده‌های تکمیل‌شده توسط متقاضيان مدارك و مستندات براي رسيدگي و طرح در كارگروه اشتغال شهرستان به دبيرخانه اين كارگروه ارسال شود.
اصلاح ساختار بودجه ريزي، مالي و پرسنلي همكاران فرمانداري و بخشداري هاي تابعه از مهمترين مباحثي كه فرماندار يزد در اين ديدار به آنها پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا