صبح امروز عزت یادگار عضو سابق شورای اسلامی شهر یزد و مدیر موسسه خیریه بیماران کلیوی یزد با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، عزت یادگار با تبریک انتصاب جدید ملازینلی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماران کلیوی، گفت: در حال حاضر 1100 بیمار کلیوی در استان یزد داریم که 600 نفر از ایشان پیوند کلیه شده‌اند و 500 نفر به‌صورت هفتگی یا ماهانه دیالیز می‌شوند.

وی ادامه داد: بیماری قند و فشارخون دو بیماری نهفته در بطن هر خانواده یزدی است که متأسفانه این آمار روند رو به رشد چشمگیری دارد و هرروز شاهد ورود سیل بیماران کلیوی دیگر شهرهای کشور به یزد هستیم.

یادگار آموزش و نهادینه کردن پیشگیری قبل از درمان را مهم عنوان کرد و افزود: مصرف چای و نبات در بین یزدی‌ها رونق زیادی دارد که باید آن را کنترل کنند.

وی با اشاره به 19 اسفند، روز جهانی کلیه گفت: در نظر داریم این روز را پررنگ‌تر از سال‌های قبل به شهروندان بشناسانیم و در این زمینه از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری درخواست می‌کنیم ما را یاری کند.

یادگار در پایان سخنانش با اشاره به جایگاه و نقش زن آگاه در جامعه و خانواده، خواستار همفکری و تلاش در ساماندهی پارک‌های بانوان یزد و تجهیز به کتابخانه‌های کاربردی شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز ضمن خوشامدگویی به خانم یادگار و با اشاره به اینکه همه شهر یزد «عزت یادگار» را با کار خیر و خیرخواهی عجین شده می‌دانند، بیان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تلاش مضاعف خود را در راستای نهادینه کردن و احیاء آموزش شهروندان درزمینه پیشگیری از بیماری‌های دیابت و کلیوی بکار خواهد بست.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا