کارشناس اداره کل هواشناسی یزد گفت: وزش باد و توفان از سه شنبه شب در استان آغاز و بیشترین سرعت توفان در عقدا از توابع اردکان با 112 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.


توفان با سرعت 112کیلومتر عقدای اردکان رادرنوردیدبه گزارش پایگاه خبری یزد فردا، سیدحسن طباطبایی افزود: سرعت وزش باد در شهرهای هرات و ابرکوه نیز به ترتیب با 108 و 104 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 
وی با بیان اینکه وزش باد اکنون در مناطق مختلف استان ادامه دارد، یادآور شد: سرعت باد در شهرهای بهاباد و میبد 101 کیلومتر و در شهر یزد 68 کیلومتر بر ساعت است. 
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد ادامه داد: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته بافق با 29 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه شهر نیر و روستای بیداخوید با حداقل یک درجه سانتیگراد به ثبت رسید. 
طباطبایی افزود: دمای هوای شهر یزد در 24 ساعت گذشته حداکثر 27 و حداقل 18 درجه سانتیگراد بود. 
بادهای فصلی، اواخر و اوایل هر سال، در دشت یزد - اردکان شروع به وزیدن می کند. 
شهر عقدا در 100 کیلومتری شمال یزد مرکز این استان قرار دارد. 
همجنین مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد با بیان اینکه میزان ذرات معلق هوا در مرکز این استان چهار برابر حد مجاز است، گفت: وضعیت هوای شهر یزد در شرایط ناسالم قرار دارد. 
مهدیه السادات حدادیان افزود: از ساعاتی پیش بر اساس پیش بینی ها، استان یزد مانند بیشتر نقاط کشور به دلیل وزش بادهای فصلی درگیر گرد و غبار شد که این میزان در ساعات اولیه ورود (یک بامداد امروز ) توسط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا حدود هشت برابر حد مجاز ثبت شد. 
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، شهروندان از هرگونه تردد غیر ضروری حتی المقدور خودداری کنند. 
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا