معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در نخستین نشست خبری خود از برنامه اين سازمان براي آموزش 400 هزار نفر در سال آینده متناسب با نياز مراكز كاريابي كشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر سليمان پاك سرشت، معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشو در پاسخ به خبرنگار هفته نامه بازار كار گفت: در بحث كاريابي­ها، بانك اطلاعاتي خوبي از افرادي كه صلاحيت آنها مورد تأييد سازمان است، تهيه شده و اين آمادگي را داريم كه اين اطلاعات را در اختيار كاريابي ها قرار دهيم.

وي افزود: در اين مدت هم با دستگاه ها و مؤسساتي كه مي­توانند اين ارتباط را برقرار كنند، گفتگوهايي داشته ايم و با كاريابي ها توافق و تفاهمي براي تبادل اين اطلاعات صورت گرفته است.

دكتر پاك سرشت گفت: تا زماني كه تناسب و نسبتي بين ويژگي هاي افراد معرفي شده با نيازهاي اشتغال بوجود نيايد، فقط با ارائه آمار كار پيش نخواهد رفت.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: مسير سازمان در ارتباط با مراكز كاريابي اين است كه قدري از صرفاً ارائه اطلاعات فاصله بگيرد و در اين خصوص گفتگوهاي لازم صورت گرفته است و تلاش مي كنيم يك ارتباط محتوايي­تر و دقيق­تري در اين موضوع داشته باشيم. 

وي اعلام كرد: براي سال آينده تمهيداتي صورت گرفته است كه 400 هزار نفر را براي كاريابي ها آموزش دهيم و بعد از ارائه آموزش به اين افراد، اطلاعاتشان در سايت كاريابي ها قرار گيرد.

در ادامه موسوي، معاون آموزش اين سازمان گفت: براي اولين بار امسال بخشي از ظرفيت هاي آموزشي سازمان را به نياز كاريابي ها در سطح ملي و بين المللي اختصاص داده­ايم و با مراكز كاريابي توافق كرديم كه 400 هزار نفر را آموزش دهيم،

موسوي افزود: اين رقم را با توجه به فرصت هاي شغلي كه سالانه به تمامي كاريابي ها اعلام مي شود در دو سطح ملي و بين المللي در نظر گرفته شده و به نوعي نيروهايي كه كاريابي ها به صاحبان مشاغل
معرفي مي كنند،بايستي گواهينامه مهارت داشته باشند تا وارد بازاركار و جذب بنگاه اقتصادي شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا