«محمود زمان قمی» در نشست با فعالان حوزه گردشگری توسعه ارتباط بین استان های یزد، فارس و اصفهان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: توسعه گردشگری در هریک از این استان ها مستلزم ارتباط با استان دیگری است لذا پیشنهاد می شود کارگروهی در این زمینه شکل بگیرد و در زمینه گردشگری و اقتصاد تسهیل‌گری شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عصر یک شنبه ۲۲بهمن ماه۹۶؛ «محمود زمانی قمی» در نشست با فعالان حوزه گردشگری استان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: بخش خصوصی استان در حوزه گردشگری سرشار از پیشنهادات تازه و راه حل‌های راه‌گشا است.
وی با بیان اینکه دولت نیز برای حل مشکلات حوزه گردشگری توجه جدی دارد و از همه فعالان این حوزه در این راستا کمک می‌خواهد ادامه داد: اگر دولت و مجموعه های دولتی برای این مهم برنامه و هدفی نداشتند قطعا برگزاری چنین جلساتی را در روزهای تعطیل دنبال نمی کردیم.
استاندار یزد با تاکید بر لزوم تسهیل‌گری در حوزه گردشگری اضافه کرد: دولت برای جذب بیشتر گردشگران به کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته و به دلیل برخی تسهیل‌گری ها برای جذب گردشگران خارجی، تحت فشار است.
زمانی‌قمی با بیان اینکه دولت بر اصلاح روابط خارجی ورود کرده و نتایج آن در رشد ورود و جذب گردشگران تاثیر دارد افزود: هنوز در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما نباید دست از تلاش و کوشش و فراهم سازی بسترهای لازم برداشت.
وی با بیان اینکه اصلاح روابط خارجی در دستور دولت است و دنبال می شود اظهار داشت: اصلاح اذهان داخلی نیز مهم است و باید مشخص باشد که در حوزه گردشگری چه دیدگاهی باید داشته باشیم و اینکه به هر گردشگر برای ورود به کشور به دید دیگری نگاه کنیم درست نیست.
وی توسعه ارتباط بین استان های یزد، فارس و اصفهان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: توسعه گردشگری در هریک از این استان ها مستلزم ارتباط با استان دیگری است لذا پیشنهاد می شود کارگروهی در این زمینه شکل بگیرد و در زمینه گردشگری و اقتصاد تسهیل‌گری شود.
زمانی قمی با اشاره به نقش بانک‌ها و میراث فرهنگی در توسعه گردشگری عنوان کرد: یزد امادگی دارد تا دبیرخانه این کارگروه را بر عهده بگیرد؛ گرچه داشتن دبیرخانه برای ما تفاوتی ندارد لذا برای اینکه کار با سرعت بیشتری انجام شود این آمادگی را داریم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی افزود: باید از نگاه اقتصادی نیز موانع را شناسایی کرد و برخی موانع نیز با تسهیل‌گری در درون سازمان‌ها و دستگاه ها حل خواهد شد لذا به توجه جدی در این زمینه نیاز است تا ضمن توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال نیز صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا