معاون اقتصادی رییس جمهور، نوسازی ناوگان حمل و نقل، بازآفرینی شهری و تسهیل امور رونق گردشگری را سه طرح عمده برای ایجاد تحول اقتصادی و اشتغال فراگیر و گسترده در کشور خواند و تاکید کرد: با تکمیل طراحی پیگیری تسهیل امور گردشگری تا پایان امسال ، فرصت جدیدی برای رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،دکتر محمد نهاوندیان عصر یکشنبه و در دیدار فعالان بخش گردشگری استان یزد با بیان اینکه از سوی رئیس جمهور ماموریت یافته است موضوع توسعه صنعت گردشگری را دنبال کند، گفت: ایجاد فضای مساعد سیاسی و روابط سازنده خارجی، بهبود مستمر فضای کسب و کار و تامین زیرساخت های فنی و اقتصادی همانند خطوط ریلی، جاده ای و هوایی سه وظیفه عمده دولت هستند.
وی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در حوزه وظیفه نخست، کاری بسیار امیدبخش و موفق انجام داده به گونه ای که وضعیت امروز با 5 سال پیش کاملا متفاوت است. امروز تعامل سازنده و عزتمندانه ای با جهان داریم که آثار آن در حوزه گردشگری هم کاملا مشهود است و البته باید از این دستاورد حفاظت و حراست کرد چرا که آفات و صدمات از زمین و آسمان بر آن وارد می شود، اما دولت در این میدان مردانه ایستاده است.
معاون اقتصادی رییس جمهور به موضوع بهبود مستمر فضای کسب و کار به عنوان وظیفه دوم دولت اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های جدی دولت دوازدهم و معاونت اقتصادی در این دولت ، بهبود محیط کسب و کار و رفع ناهماهنگی های ناخواسته در فضای کلان اقتصاد کشور است.
دکتر نهاوندیان، تامین زیرساخت های فنی و اقتصادی مثل خطوط ریلی ، جاده ای و هوایی را وظیفه سوم دولت خواند و تصریح کرد: در غیر این موارد، به ویژه در عرصه مسائل خرد، امور کاملا باید به بخش خصوصی واگذار شود و نباید از دولت توقع داشت که در اقتصادی شدن یک موضوع مداخله کند چرا که این همان خطایی است که قبلا هم مرتکب شده ایم و به نام "مساعدت"، دولت به موضوعی وارد شده و به شکل گیری صحیح روند تشکیل و ادامه فعالیت مجموعه ها آسیب زده است.
وی با تاکید بر اینکه " گردشگری صنعتی است که کاملا توجیه اقتصادی دارد"، گفت: شما نباید از دولت توقع یارانه داشته باشید. ما ظرفیتهایی در عرصه گردشگری داریم که اگر هر کدام از آنها را کشورهای دیگر داشتند با آن صنعت گردشگری خود را متحول می کردند. باید این ظرفیتها را به فعلیت برسانیم و خوشه ها و زنجیره های گردشگری را تکمیل و عملیاتی کنیم.
معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه تاکید و توصیه من این است که مطالعات توجیه اقتصادی خرد در صنعت گردشگری انجام شود، تصریح کرد: در صنعت گردشگری سلایق و نیازهای متنوع و متفاوتی هست که می توانید با لحاظ ظرفیتهای موجود، آنها را پاسخ دهید و اتفاقا ظرفیتها و قابلیت های خوبی نیز در این زمینه در مناطق مختلف کشورمان وجود دارد. باید برای نیازها و علایق متفاوت گردشگران فکر شود، باید مخاطب شناسی کنید و جذابیت های مورد نظر گردشگران مختلف را تامین کنید.
دکتر نهاوندیان با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از بهترین عرصه ها برای مشارکت در سرمایه گذاری است، ابراز امیدواری کرد که جلسات هفکری با فعالان گردشگری در سراسر کشور در تهران ادامه یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا