به نام خدا
بهتر است به گامهای بعدی خوب بیندیشیم و چند گام جلوتر را خوب ببینیم .
سخنم با وزیر آموزش و پرورش به تنهایی نیست ،سخنم فقط با مدیران کل صف و ستاد هم نیست ،سخنم با برنامه ریزان فرهنگی کشور در هر سطح و در هر نهاد و دستگاه است .
دیروز به خوشحالی حذف آزمونهای مدارس خاص در پایه هفتم و به دنبال آن حذف آزمونها و استرسها و دکانهای کاذب در دوره ابتدایی گذشت .
اما امروز که دوران پسا آزمون شروع شده
چی داریم ؟
یک عالمه انسان بهت زده و هدف گم کرده ،که احتیاج به تفقد و راهنمایی و کمک دارند .
این روزها وقتی از یک تصمیم می خواهیم یک انقلاب فرهنگی بسازیم لازم است هوشیار باشیم فرصت سازی های متعدد را هوشمندانه برنامه ریزی کنیم . اتاقهای فکر فعال را ایجاد کنیم تا در هدف گذاری های ضروری و جدید به خانواده ها کمک کنیم و گرنه این سردر گمی، نا خواسته می تواند بسیار خطر ناک تر از آن دوندگی پوچ باشد . اگر تا دیروز کودکانمان سرگرم فعالیتی بودند که نمی توانستند به کتابخانه، به ورزشگاه ، به تئاتر، به سینما ،به مسجدو ... بیایند در عوض فرصت هم نداشتند در این مسیر ها یا هزار مسیر دیگر با خطر های احتمالی روبرو شوند باید قوانین جدید و تسهیل کننده را برای اهداف جدید بخش خصوصی تعریف کرد و ایندفعه رقبای خود را به شرکای واقعی خود تبدیل کنیم . باید باور داشته باشیم دوران گذر بسیار حساس است .
از مهمترین شرکای آموزش و پرورش در این مسیر مدارس غیر دولتی هستند که هم می خواهند هم می توانند به خوبی در این مسیر همراهی کنند تا هدف گذاریهای جدیدشان برای اولیا جذاب و انگیزه بر انگیز باشد . و درست همین شرکای خوب اگر به هم اندیشی و برنامه ریزی دعوت نشوند می شوند هزار برنامه و هزار رنگ که از این دریای پر هیاهو چیزی جز رقابتهای ناسالم و بتهای بازار و نمایش فرانسیس بیکن بیرون نمی آید.

( http://yazdfarda.ir/news/fa/143781/بتهای-فرانسیس-بیکن-یا-موانع-فهم-درست)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا