با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با دهه فجر759پروژه‌مخابراتی و همراه اول در استان یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد- همزمان با ششمین روز از ایام الله مبارک دهه فجر، 759 پروژه های مخابراتی و همراه اول استان یزد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران،آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، زمانی قمی استاندار استان،  فداکار مدیرکل فناوری ارتباطات استان ، مقوم مدیر مخابرات منطقه یزد و جمعی از مسئولان و مدیران وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران درروستای حسین آباد ریسمانی این استان افتتاح شد.

آذری جهرمی نیز در این افتتاح، ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب به حاضران اظهار داشت:به واسطه تلاش هایی که در یک سال گذشته صورت گرفته، تمام شهرهای استان یزد به پوشش نسل سوم و چهارم موبایل مجهز شدند که این یک شاخص عدالت اجتماعی است.

وی افزود: 256 روستاهای استان یزد در شش ماهه اخیر خدمات ارتباطی سه اپراتور را به طور همزمان و با کیفیت دریافت می کنند و از ابتدای دهه فجر این خدمات در دسترس مردم قرار گرفته است.

آذری جهرمی در ادامه سخنانش افزود: بر اساس این اقدامات صورت گرفته 90 درصد روستاهای استان یزد به خدمات ارتباطی متصل شده است و این بدان معناست که یزد در برنامه ششم توسعه پیشرو می باشد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات در سه لایه صورت می گیرد که لایه نخست، زیرساخت هاست، لایه بعدی خدمات و تولید محتوا لایه سوم است که برای اجرای آن انقلابی باید ایجاد شود تا اقتصاد نو، نشاط جوانان و.. را در پی داشته باشد، توسعه لایه خدمات نیز در حوزه شبکه ملی اطلاعات است که باید در این زمینه تلاش شود.

در این مراسم همچنین مهدی مقوم، گزارش کوتاهی از عملکرد مخابرات منطقه یزد در استان و پروژه های در دست افتتاح استان یزد پرداخت و افزود: 982 پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد افتتاح و بهره برداری می شود که از این تعداد 759 پروژه مربوط به پروژه‌های مخابراتی و همراه اول در استان با سرمایه گذاری بالغ بر 808 میلیارد ریال است.

گفتنی است در پایان این مراسم پروژه های پست بانک و طرح ملی تامین ایجاد زیرساخت خدمات الکترونیکی برای روستاییان استان افتتاح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا