جمعی از کارکنان زن ادارات شهرستان تفت در نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان کارمند شهرستان به معرفی کتاب‌های موردنظر خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که فرماندار تفت و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز حضور داشتند، 5 تن از بانوان تفتی به معرفی کتاب پرداختند.

محمود زارع، فرماندار تفت در ابتدای این نشست، ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را بی‌بدیل دانست و گفت: یکی از القاب و صفات حضرت زهرا(س)، محدثه است که این امر نشان می‌دهد ایشان همچون سایر ائمه معصومین(ع) مورد خطاب و طرف صحبت ملائکه الهی بوده‌اند.

وی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر بیان داشت: یکی از دستاوردهای مهم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد کتابخانه در اقصی نقاط کشور و استان بوده است که از طریق این کتابخانه‌ها زمینه برای مطالعه و ارتباط با کتاب برای همه مردم فراهم شده است.

زارع افزود: در شهرستان تفت نیز همزمان با رشد کتابخانه‌‌ها در کشور و استان، به همت دولت‌های مختلف و عنایت ویژه خیران فرهنگ‌دوست، شاهد احداث و راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان هستیم.

فرماندار تفت، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی را علاقه مردم به مطالعه دانست و گفت: توجه مردم به کتاب و انس بیشتر آنان با مطالعه، ناشی از آن است که انقلاب اسلامی در کنار فراهم‌ کردن زیرساخت‌‌ها در حوزه‌های مختلف، به رشد کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی نیز توجه ویژه داشته است.

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این نشست، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیان داشت: نشست کتاب‌خوان کارکنان زن شهرستان تفت، نشستی مفید همراه با معرفی کتاب‌هایی خوب بود که با معرفی و بیانی دلنشین بر غنای آن افزوده شد.

وی ضمن درخواست برای تداوم برگزاری این‌گونه نشست‌ها در شهرستان تفت، گفت: امیدوارم نشست‌های کتاب‌خوان باعث شود همه ما زیاد کتاب بخوانیم و کتاب‌های خوب را نیز به دیگران معرفی کنیم.

در نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه کارکنان زن ادارات شهرستان تفت کتاب‌های «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته محمدصادق کوشکی توسط مریم حمیداوی از بسیج خواهران تفت، «خاطرات بچه‌های انقلاب» نوشته محمود جوانبخت توسط نعیمه بیدمشکی کارمند کانون پرورش فکری تفت، «آثار و نتایج انقلاب اسلامی ایران» اثر محمدباقر حشمت‌زاده توسط ناهید حسین‌زاده از کارمندان زن شهرستان، «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده توسط منیرالسادات موسوی‌نژاد از کارکنان شبکه بهداشت تفت و کتاب «بچه‌های کوچه» اثر محمد میرکیانی نیز توسط فاطمه بحرانی مربی کانون پرورش فکری تفت، به حاضران معرفی شد.

در پایان این نشست کتاب‌خوان نیز از ارائه دهندگان معرفی کتاب با اهدای لوح سپاس و یادمان نشست کتاب‌خوان قدردانی شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا