حجت الاسلام امیر زارع حسینی درباره دو پرونده جنجالی سال 96 شهرستان طبس توضیح داد.

طبس- خبرنگار یزدفردا/ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اولین جلسه دادگاه کیفری یک استان خراسان جنوبی برای رسیدگی به پرونده قتل مرحوم طالبی و همسرش در تاریخ 25 بهمن 96 برگزار می شود.

حجت الاسلام امیر زارع حسینی با اشاره به برخی تفاوت های دادگاه و دادسرا در رسیدگی به پرونده ها، تصریح کرد: تاکنون مراحل تنظیم کیفرخواست توسط دادستان در طبس انجام شده و وقتی این پرونده در مسیر قانونی خود قرار گرفته و به طور معمول هر هفته یا دو هفته یک بار شاکیان برای رسیدگی دعوت خواهند شد، طبیعی است که آلامی برای خانواده مقتول است.

وی درباره این قتل گفت: در این پرونده که تیرماه 96 رخ داد، با هوشیاری پلیس آگاهی، دقت نظر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه محل تماس تلفنی قاتل ابتدا در گرگان و بعد در محله قلهک تهران ردیابی شد و در کمتر از 72 ساعت فرد قاتل بازداشت شد.

این مقام قضایی در توضیح پرونده رسیدگی به حادثه رانندگی جاده معدنی طبس گفت: در ابتدای وقوع حادثه ای که منجر به جان باختن 4 معدنکار طبسی در جاده اختصاصی معدن زغالسنگ شده بود، دو نفر بازداشت شدند و پس از تحقیقات قضایی به راننده مقصر رسیدیم که وی دارای مدارک و بیمه نامه معتبر می باشد.

دادستان طبس تصریح کرد: هرچند پرداخت دیه از آلام و رنج های خانواده این جوانان کم نخواهد کرد اما از جهت رسیدگی به فرزندان صغیر این خانواده ها، جد پدری فرزندان جان باختگان می تواند بعنوان قیم کودکان تعیین شود و مقام قضایی هم تلاش می کند، دیه های این عزیزان که بالغ بر 800 میلیون تومان است، قبل از سال 97 به حساب خانواده این عزیزان واریز گردد.

حجت الاسلام زارع حسینی که پیش از این استفاده راننده تریلی از جاده معدنی و فرعی را تخلف دانسته بود، در تشریح این مورد گفت: جاده محل حادثه چون محور دسترسی به معدن می باشد و حوزه کار پلیس راه نیست، می بایست توسط معدن کنترل شود و مدیران معدن باید ورودی جاده را کنترل نمایند.

وی با اشاره به اعمال ماده 714 قانون مجازات اسلامی درباره راننده متخلف این حادثه هولناک، تاکید کرد: حبس سنگینی در انتظار راننده تریلی است و چون وی بدون شناخت از محور مواصلاتی فرعی و برای دور زدن پاسگاه پلیس راه از این جاده استفاده و موجب جان باختن 4 نفر شده و در حقیقت آلام روحی سنگینی برای شهر و روستای این عزیزان و خانواده های آنها ایجاد کرده است، در کیفرخواست حداکثر مجازات یعنی 3 سال حبس را برای راننده تریلی خواستار خواهم شد.

گفتنی است، ساعت ۱۹ روز 24 دی ماه 96 در حادثه تصادف تریلی با سواری پراید در کیلومتر 25 محور معدن زغال سنگ طبس 4 جوان طبسی جان باختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا