معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بابیان اینکه موضوع خانواده و ارتباط بین اعضا در صدر مباحث جامعه است، اظهار داشت: ارتباط بین نسلی و جوانان از مباحث کلیدی است که در گروه‌های فرهنگی اجتماعی و حتی احزاب نیز مهم است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه دوشنبه 2 بهمن‌ماه؛ «معصومه ابتکار» در نشست با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان یزد با موضوع طرح ملی گفتگوی خانواده اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی ما در دولت دوازدهم مباحث اجتماعی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری است.
وی بابیان اینکه موضوع خانواده و ارتباط بین اعضا در صدر این مباحث است، ادامه داد: ارتباط بین نسلی و جوانان از مباحث کلیدی است که در گروه‌های فرهنگی اجتماعی و حتی احزاب نیز مهم است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بابیان اینکه احزاب هم درگیر مباحث و مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی هستند، افزود: این موارد رأی و مطالبه و خواسته مردم است و پویایی احزاب در این است که نگاه صرف سیاسی نداشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گفتگوی ملی خانواده را با همکاری گروه‌های مرجع راه‌اندازی کرده‌ایم، عنوان کرد: در این گفتگو مباحث مرتبط با خانواده بر اساس منطقه بندی در هر شهر و استان خواهیم داشت تا خانواده‌هایی سالم‌تر و بنیان‌های محکم‌تر به‌دوراز آسیب و خشونت داشته باشیم.
ابتکار با تأکید بر اینکه خانواده‌ها به رشد و تعالی سالم و بانشاط احتیاج دارند، افزود: فاصله بین نسلی در بعد اجتماعی و سیاسی نیز برای کشور مهم است و دو نسل دهه 70 و 80 تجربه انقلاب وزندگی نسل‌های نخست را ندارند و پرسش‌هایی دارند که باید پاسخ گفته شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بابیان اینکه این فاصله بین نسلی موجب آسیب‌هایی است که اگر موردتوجه واقع نشود، تبعاتی خواهد داشت، تصریح کرد: طرح گفتگوی ملی مباحث را جدی‌تر موردبررسی قرار خواهد داد و به‌عنوان یک موضوع ملی و اصولی به کاهش تفاوت دیدگاه خواهد پرداخت.
وی با اشاره به ویژگی‌های خانواده سالم و ارتباط با نسل آینده در سطح جامعه اظهار داشت: یزد ششمین استانی است که این بحث را در آن کلید می‌زنیم و پیگیری آن به دنبال استانداران در سطح استان خواهد بود و باید در سطح احزاب استمرار داشته باشد تا به نتیجه برسد.
ابتکار عنوان کرد: باید دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان احزاب پیرامون این موضوع که بازخوردهای فرهنگی اجتماعی و سیاسی دارد را با انعکاس در سطح ملی، رکن خانواده و پیوند بین نسلی را تقویت کنیم و با کاهش فاصله‌ها تحولاتی را رقم بزنیم.
وی بابیان اینکه دولت برای اشتغال و کارآفرینی و بیکاری و مشکلات معیشتی برنامه دارد و می‌دانیم که ریشه ناملایمات درون خانواده‌ها در این موارد است، گفت: خیلی از مسائل به فقدان گفتگو در سطح خانواده‌ها بازمی‌گردد و لازم است در این زمینه با کمک احزاب اقداماتی صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا