مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد با سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علی زینی‌وند سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در این دیدار بر نقش مهم صنعت زیربنایی برق در توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به وضعیت مطلوب صنعت برق استان، 70 درصد از مصرف برق استان را در بخش صنعت دانست و گفت: از لحاظ تولید نیز با وارد شدن نیروگاه تابان یزد به مدار، قدرت نصب‌شده‌ی نیروگاهی استان به 2700 مگاوات رسیده است.

وی پیک نیاز مصرف استان در شهریور 96 را 1410 مگاوات عنوان کرد و گفت: وضعیت پست­های برق و ظرفیت نیروگاه‌های استان، زودتر از رشد صنعت پیشی گرفته است و در تمام نقاط استان جوابگوی مشترکان صنعتی هستیم.

مهندس صباغزادگان با بیان این‌که ارتباط الکتریکی استان یزد با 5 نیروگاه از استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و یزد، پایداری خوبی ایجاد کرده است؛ افزود: از نیمه دی‌ماه 96 دیسپاچینگ یزد به دیسپاچینگ منطقه‌ای ارتقا یافته است.

این مقام مسئول در صنعت برق استان خاطرنشان کرد: در بحث نیروگاه‌های خورشیدی قراردادهایی در تمام شهرستان‌های استان یزد منعقدشده است که یک نیروگاه 10 مگاواتی در شهرک فولاد اشکذر وارد مدار شده است و 2 نیروگاه 10 مگاواتی نیز در شهرستان‌های میبد و اردکان تا پایان سال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه گفت: بهره‌برداری از پست 400 کیلوولت و فاز اجرایی نیروگاه 17 مگاواتی خورشیدی ازجمله پروژه‌هایی است که توسط بخش دولتی در حال انجام است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین ظرفیت نیروگاه‌های نصب‌شده‌ی دولتی را یک هزار مگاوات، ظرفیت بخش خصوصی را 3 نیروگاه 500 مگاواتی و نیروگاه‌های تولید پراکنده و خورشیدی را 200 مگاوات اعلام کرد.

در ادامه این جلسه محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با تشریح فعالیت‌های آن شرکت در زمینه تامین برقی پایدار برای مشترکان، اظهار داشت: مشتركان برق استان يزد 630 هزار مشترک است که 80 درصد آنان مشترکان خانگی هستند.

وی به وضعیت خطوط فشار متوسط و ضعیف استان اشاره کرد و گفت: استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین، گسترش و توسعه خدمات الکترونیک از برنامه‌های استراتژیک این شرکت محسوب می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا