به‌منظور بررسي و تصويب طرح‌های كارآفريني و اشتغال¬زا شهرستان يزد سومين جلسه كارگروه اشتغال شهرستان يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، سومين جلسه كارگروه اشتغال شهرستان يزد به رياست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی، اداري و مالي، رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان و نمايندگان بانک‌ها و دستگاه­هاي اجرايي برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با اشاره به اهميت اشتغال و سیاست‌های مهم دولت تدبير و اميد در اين حوزه اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مهم‌ترین وظایف کارگروه به شمار می‌رود که این امر با دلسوزی و برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها محقق خواهد شد.

فرماندار يزد بر ضرورت اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه در دولت دوازدهم راهكارها و تسهيلات خوبي براي طرح‌های اشتغال‌زا در نظر گرفته‌شده كه اميدواريم تا پايان سال شهرستان يزد بتواند به‌صورت كامل اعتبارات تخصیص‌یافته شهرستان را جذب نمايد.

وي همچنين اضافه كرد: بررسی ظرفیت و نیازهای منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر ازنظر اقتصادی، توجه به بازار توليد و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است كه در تصويب طرح‌های مدنظر بايد قرار گيرد.

سالاري در پايان همكاري و تعامل بانک‌ها با دستگاه‌های اجرايي را در اين راستا خواستار شد و تصريح كرد: انتظار داريم تا پس از تصويب طرح‌ها در كارگروه شهرستان و استان مسير دريافت تسهيلات توسط متقاضيان از بانک‌ها هموار باشد تا در بازه زماني مناسب بتوانيم به ايجاد فرصت‌های جديد شغلي كمك نماييم.

لازم به ذکر است در سومين جلسه كارگروه تخصصي اشتغال 33 طرح موردبررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت كه با توجه به توجيهات ارائه‌شده 20 مورد كه شامل 7 طرح در حوزه جهاد كشاورزي با اشتغال‌زایی 105 نفر، 8 طرح در حوزه ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري با اشتغال‌زایی 98 نفر، 2 طرح در حوزه صنعت، معدن با اشتغال‌زایی 280 نفر، 2 طرح در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات با اشتغال‌زایی 15 نفر و يك طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشتغال‌زایی 4 نفر مورد تصويب قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا