معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در شوراي پدافند غيرعامل استان گفت: مراحل اجرائي طرح جامع پدافند غیرعامل استان یزد آغاز شده است و به طور جدّي تهيه و تدوين آن را دنبال مي كنيم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، «محمدعلی طالبی» بعدازظهر دوشنبه 18 دي ماه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان یزد که با حضور« سردار علی‌اصغر زارعی» جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان سازمان در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد، با بیان این‌که خوشبختانه ارتباط و تعامل بسيار خوبی بین سازمان پدافند غیر عامل کشور و استان یزد وجود دارد، بيان كرد: امیدواریم با برقراری این ارتباط موثر شرایط لازم برای انجام پروژه هاي بزرگ حوزه پدافند غیرعامل در استان یزد فراهم شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه هاي مختلف افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب پدافند غیرعامل از جمله اولویت‌های جدّی استانداری یزد است.
جانشين شوراي پدافند غيرعامل استان ادامه داد: مراحل اجرائي طرح جامع پدافند غیرعامل استان یزد آغاز شده است و به طور جدّي تهيه و تدوين آن را دنبال مي كنيم.
طالبي سطح بندی مراکز حیاتی، حسآس و مهم در استان را از دیگر اقدامات ضروری در حوزه پدافند غیرعامل دانست و گفت: تأمین اعتبار تدوین طرح جامع و اختصاص سهم 50 درصدی استان برای پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌‌های استانداری یزد در حوزه ساماندهی اين طرح در حوزه پدافند غیرعامل است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پایان سخنان خود با بیان اینکه فرآیند استعلام مجریان پیشنهادی برای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل یزد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و همچنین حساسیت‌های استان یزد در بحث آب، صنعتي شدن و تهديدات زيستي ضروري است هرچه سریع تر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان یزد انجام شود.
گفتني است در نشست شوراي پدافند غيرعامل استان موضوع تخصيص يك درصد اعتبارات تملك دارائي هاي سرمايه اي استانداري و ساير دستگاه هاي اجرائي استان به منظور اجراي طرح هاي پدافندي و كليات روند اجراي طرح جامع پدافند غيرعامل استان مورد تبادل نظر قرار گرفت ، نمايندگان دستگاه هاي اجرائي استان گزارشي از عملكرد دستگاه ها در هفته نكوداشت پدافند غيرعامل را ارائه دادند و مديران كل دامپزشكي و جهاد كشاورزي استان به تشريح آخرين اقدامات انجام شده در حوزه پدافند زيستي در مهار آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و مهار آفت مگس مديترانه اي در استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا