جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست شوراي پدافند غيرعامل استان يزد گفت: اين استان در حوزه پدافند غيرعامل وضعیت بسيار مناسبي نسبت به سایر استان ‌ های کشور دارد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، جانشين سازمان پدافند غيرعامل كشور بعداز ظهر دوشنبه 18 دي ماه در نشست شوراي پدافند غيرعامل استان يزد با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به منظور نهادینه کردن مأموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل در کشور، بيان كرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهار حوزه سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتویی در حال فعالیت جدّی و مستمر است.
 «سردار علی‌اصغر زارعی» اخذ گزارش از مجموعه فعالیت و مأموریت‌های انجام شده استان در حوزه پدافند غیرعامل را مهمترین هدف خود و معاونان سازمان پدافند غيرعامل برای سفر به استان یزد دانست و ادامه داد: مشاهدات و ارزيابي هاي ما در سازمان نشان می‌دهد که استان یزد در حوزه پدافند غيرعامل وضعیت بسيار مناسبي نسبت به سایر استان ‌ های کشور دارد.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی مختلف در استان یزد، افزود: احساس می‌کنیم در برخی از واحدهای صنعتی استان اشکالاتی وجود دارد که مدیریت استان و سازمان پدافند غیرعامل باید با تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی هر چه سریع تر نسبت به کاهش آسیب‌پذیری برخی از واحدهای فعال اين استان اقدام کنند.
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اهتمام مطلوب مدیران ارشد استان در حوزه پدافند غیرعامل را از جمله ویژگی‌های یزد در اين حوزه عنوان کرد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی حمایت از استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم را دارد.
سردار زارعی افزایش ظرفیت یزد در آمادگي پاسخگویی به حوادث را از جمله برنامه‌های تعیین شده برای این استان دانست و ادامه داد: در حوزه شیمیایی به دلیل وجود انبوه صنایع شیمیایی در نقاط مختلف کشور نگرانی‌های مختلفی وجود دارد که رفع و کاهش این نگرانی‌ها در دستور کار ویژه سازمان پدافند غيرعامل قرار گرفته است.
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان سخنان خود تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل کشور را  کمک بزرگی به نهادینه کردن بیش از پیش مأموریت‌های پدافند غیرعامل در استان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش مردمي و مدیران و كارشناسان از دیگر ویژگی‌های تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور است.
گفتني است در نشست شوراي پدافند غيرعامل استان موضوع تخصيص يك درصد اعتبارات تملك دارائي هاي سرمايه اي استانداري و ساير دستگاه هاي اجرائي استان به منظور اجراي طرح هاي پدافندي و كليات روند اجراي طرح جامع پدافند غيرعامل استان مورد تبادل نظر قرار گرفت ، نمايندگان دستگاه هاي اجرائي استان گزارشي از عملكرد دستگاه ها در هفته نكوداشت پدافند غيرعامل را ارائه دادند و مديران كل دامپزشكي و جهاد كشاورزي استان به تشريح آخرين اقدامات انجام شده در حوزه پدافند زيستي در مهار آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و مهار آفت مگس مديترانه اي در استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا