در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر یزد و با حضور کارگردان مطرح کشور، بر حمایت از هنرمندان و تولید آثار کودک ونوجوان در یزد تاکید شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حضور سرکار خانم برومند از کارگردانان کشور در جلسه کمیسیون گفت: حضور ایشان در این جلسه نشان از توجه و لطف به امورهنری شهر یزد است و آثار مرضیه برومند زبان صلح و همبستگی اجتماعی را به وجود می آورد و ما همواره قدردان کارهای فاخر این هنرمند خواهیم بود و این افتخار بزرگی است که از یزدی های نجیب و اصیل برای کشور افتخارات بزرگ را رقم زده است.

ونوس عامری تصریح کرد: تئاتر عروسکی در یزد فعال نیست و ما تلاش خواهیم کرد آثار هنری کودک ونوجوان در شهر رونق گیرد تا شهروندان و فرزندان با نشاط باشند و به حمایت این آثار روی بیاورند.

وی افزود: در اولویت های فرهنگی هنری، توسعه فرهنگسراها و سرای محلات مورد توجه قرار گرفته و در حوزه کودکان ضمن حمایت از کارهای عروسکی، از پروژه ای در سمفونی یزد حمایت خواهیم کرد که کودکان یزد در حال آموزش هستند تا اثر ارزشمندی تولید شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد توجه به فرهنگ وهنر را از اولویت های شورای شهر عنوان کرد و گفت: اعضا شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی مسائل اجتماعی و فرهنگی را دغدغه خود می دانند و شورای شهر پایگاه متخصصین فرهنگ وهنر خواهد بود تا همه به کمک هم بتوانیم رشد وتعالی یزد را رقم بزنیم و یزد بدون مردمان فرهنگ دوست آن معنایی نخواهد داشت.

غلامعلی سفید حضور کارگران کشورمان و هنرمندان شهر یزد در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای شهر را نشان از دغدغه این عزیزان در رشد مسائل فرهنگی دانست و افزود: وجود شما و تلاش هنرمندانه همه شما بزرگواران منشا خیر وبرکت خواهد بود و شورای شهر یزد آمادگی خود را برای همکاری اعلام می نماید و برگزاری این جلسات نشان از توجه اعضای شورا به حوزه هنر خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر آثار سرکار خانم برومند را تخصصی و ممتاز دانست و تصریح کرد: یزد به همت پدران ما، پشتکار همه علاقه مندان که در حفظ آن تلاش کردند و به همت امروزی ها، جهانی شد و همه باید در معرفی آن تلاش کنیم و آثار ارزشمند این کارگردان کشورمان در حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور زبانزد است و شهرداری و شورای شهر یزد آمادگی خود را در تولید مجموعه کارهای کودک اعلام می نماید و خوشحالیم ایشان به یزد توجه ویژه ای دارند.

کارگران کارهای عروسکی کشور در این جلسه شهر یزد را زیبا و ارزشمند توصیف کرد وگفت: این شهر تمدن بی نظیری دارد و هویت یزد باید حفظ شود و همه فعالین در حوزه های کاری خود باید به این امر کمک کنند.

مرضیه برومند تصریح کرد: یزد در تئاتر کودک نیازمند توجه بیشتری است و تاکنون رشد قابل قبولی را شاهد نبودیم که باید با همت هنرمندان و مسئولین تقویت شود و من هم تلاش خواهم کرد تا زمینه آثار کودک در یزد تقویت شود.

این کارگردان کشورمان به تولید آثار سینمایی اشاره و اظهارداشت: ساخت فیلم سینمایی و تولید کارهای کودک در یزد باید آغاز شود و هرچند هزینه های تولید بالاست اما با همکاری نهادهای اجتماعی و حضور حامیان مالی و اسپانسرها می توان به هنرمندان این شهر کمک کرد و باید فرهنگ حمایت از آثار هنری در یزد شکل بگیرد و من هم در سهم خود کمک خواهم کرد و جلسه امروز شورای شهر یزد با هنرمندان نشان از توجه آنها به توسعه هنر خواهد بود و صمیمانه سپاسگزارم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان و معاون هنری اداره کل ارشاد در این جلسه ضمن اعلام حمایت از آثار کودک ونوجوان و تولید کارهای عروسکی بر نقش نویسندگان و هنرمندان یزد تاکید کردند.

مدیرکل نهاد کتابخانه ها طرح هر کودک یک عروسک را عنوان و تصریح کرد: کودکان عروسک های خود را با همراهی والدین خود معرفی خواهند کرد و ویژگی ها و آرزوهای خود را در این معرفی عنوان می کنند و تحلیل محتوا روی این اقدام می تواند برای فعالین کارهای کودک و آموزش وپرورش ما مورد توجه باشد.

دوست فاطمی ها حضور سرکار خانم برومند به عنوان یک شخصیت یزدی در تولید آثار کودک ارزشمند دانست و افزود: حضور ایشان در کنار ما و راهنمایی در این طرح ها می تواند بر رشد کارها بیفزاید و درخواست ما راهنمایی های ایشان و حضور بیشتر در یزد خواهد بود.

جواد اولیا از فعالین اجتماعی یزد ضمن تشکر از ورود شورای شهر و ریاست شورا به فعالیت های هنری گفت: جشنواره نمایش های عروسکی اقدام ارزشمندی است که در یزد آغاز شود و این جمع فرهنگی با حمایت ریاست محترم شورا تلاش کنند تا مسائل فرهنگی به اهل فرهنگ سپرده شود.

وی افزود: دغدغه های فرهنگی در یزد کمرنگ است و کسانی که در توان و مسئولیتشان است باید به این دغدغه ها توجه کنند.

خورشید نام، صابری، شرفی و دهقان از هنرمندان یزد به بیان دغدغه ها، مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

کمبود منابع انسانی در کارهای عروسکی، توسعه انجمن قصه گویی در یزد، حمایت مدیران فرهنگی از آثار و آموزش از جمله مواردی بود که عنوان گردید.

حمایت از هنرمندان از سوی سازمان فرهنگی شهرداری و همکاری در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات فعالیت های هنری از دغدغه های هنرمندان بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا