مديركل دفتر امور شهري وشوراهاي استانداری يزد با تأکید بر حفظ فرهنگ اصیل یزدی در اجرای برنامه‌های ستاد نوروزی اضافه کرد: مراقب بازار و کالاهایی که در ایام نوروز در استان عرضه می‌شود باشیم تا از محصولاتی که برند یزد است سو استفاده نشود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 18 دی‌ماه؛ نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 به ریاست مديركل دفتر امور شهري وشوراهاي استانداری يزد و سایر اعضای این ستاد در محل سالن شهید موحدین برگزار شد.
«محمود شاکری شمسی» در این نشست اظهار داشت: سفر امروزه در جامعه ایرانی به بخشی از فرهنگ تبدیل و نهادینه‌شده است.
وی بابیان اینکه خانواده‌ها از مسافرت‌های آسان استقبال می‌کنند؛ ادامه داد: در فرصت‌هایی که برای سفر پیش می‌آید، خانواده‌ها سعی می‌کنند تا به مسافرت بروند لذا باید برنامه‌ای داشته باشیم که خاطرات خوبی از استان یزد با خود ببرند و نهایت لذت و آرامش را در سفر به این استان داشته باشند.
مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري يزد با تأکید بر حفظ فرهنگ اصیل یزدی در اجرای برنامه‌های ستاد نوروزی اضافه کرد: مراقب بازار و کالاهایی که در ایام نوروز در استان عرضه می‌شود باشیم تا از محصولاتی که برند یزد است سو استفاده نشود.
وی با تأکید برافزایش نظارت جدی و مستمر بر بازار و ارائه کالا و خدمات افزود: تلاش کنیم به‌عنوان یک یزدی مسائل نظارتی را اعمال کنیم و در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداشته باشیم.
شاکری شمسی بابیان اینکه نوروز امسال با ثبت جهانی شهر یزد همراه شده تصریح کرد: لازم است در ایامی که برای تعطیلات نوروزی در پیش داریم در چارچوب شرایط ثبت جهانی و اجرای برنامه‌ها اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی ستاد خدمات سفر ابلاغ خواهد شد و احکام با امضای استاندار خواهد بود؛ عنوان کرد: فرمانداران نیز به‌عنوان مسئولان اجرایی در شهرستان باید پیگیر امور باشند و گزارش کار را با شناسایی مشکلات ارائه کنند.
مديركل دفتر امور شهري وشوراهاي استانداری يزد همچنین در خصوص ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها در ایام نوروز اظهار داشت: ارزیابی را امسال به‌طورجدی خواهیم داشت و انتخاب شهرهای نمونه در حوزه گردشگری با همکاری فرمانداران برای معرفی شهر برتر در مدیریت خدمات گردشگری خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی افراد فاقد مجوز و نظارت درزمینه اسکان مسافران گفت: خانه‌های مسافر فاقد مجوز و نظارت برای شهری مثل یزد زیبنده نیست، به‌ویژه اینکه افرادی در ورودی شهر یزد برای اجاره خانه به مسافران اقدام و مشکلاتی برای جامعه ایجاد کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا