روز دوشنبه 18 دی‌ماه 96؛ مراسم گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) و چهلمین سالگرد قیام مردم قم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار یزد، معاونین استاندار و جمعی از مردم و مسئولان و با سخنرانی آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد به نقل از ایرنا آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در جمع مردم یزد گفت: در این شرایط حساس همه باید هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه در این شرایط دشمنان کاملاً پرده‌های توطئه‌های خود را بالا زدند اظهار کرد: دیوانه‌ای چون ترامپ و اطرافیانش ابزاردستشان منافقان کوردل و جنایت‌کاران تاریخ هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مردم باید از دست‌های پلید پشت پرده دشمنان آگاهی پیدا کنند و در جریان آن‌ها قرار گیرند.
وی افزود: باید مطالبات به‌حق، واقعی و قابلیت عمل را از انتظارات غلط جنایتکاران و خائنین نظام و انقلاب تفکیک کنیم.
دری نجف‌آبادی بابیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هراس هستند اظهار کرد: آن‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب در فکر توطئه علیه ایران بودند اما همیشه با بصیرت و آگاهی مردم، خنثی می‌شود.
وی یادآور شد: ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی برای کودتاهای نوژه و طبس، ایجاد ناامنی در نقاط مختلف ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، حمایت صدام در جنگ تحمیلی، حمایت گروهک منافقین در جریان عملیات مرصاد و جنایات شلمچه، تحریم‌های مختلف اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تفرقه‌افکنی و ایجاد فتنه‌های مختلف از مهم‌ترین جنایت‌های آمریکا در ایران اسلامی است.
امام‌جمعه اراک در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل گفت: ایشان فردی متعهد به امام، رهبری و خون شهدا بود و کارنامه‌ای درخشان در انقلاب اسلامی دارد.
دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: زندگی این عالم مجاهد یک الگو و اسوه برای روحانیت است، وی سرچشمه کارهای بزرگی در حوزه‌ها مختلف بود.
وی اضافه کرد: وفاداری، ایثار و همراهی یاران و شاگردان امام موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و اکنون‌که از این دنیا رفتند بار سنگین مسئولیت‌ها آن‌ها بر دوش ماست.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: باید برای خدمات صادقانه به مردم، پاسخگویی به مطالبات به‌حق رهبری و مردم بسیج شویم و گره‌های بزرگ را در آینده بگشایم، کشور ما ظرفیت‌های خوبی دارد و احتیاج به مدیران لایق، برنامه و نقشه راه و فداکاری دارد تا با مفسدین فساد نیز مبارزه کنیم.
وی بابیان اینکه نیاز به آب در کشور یک مشکل جدی است گفت: این تنها مشکل استان یزد نیست بلکه همه کشور درگیر این مسئله هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بانک‌های ما باید بانک‌های اسلامی باشند و مؤسسات مالی و پولی نباید هر جور می‌خواهند با مردم قرارداد منعقد کنند که این‌ها ظلم به مردم و کشور است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار این است در شرایط فعلی گام‌های محکم و روبه‌جلو برداریم و در جهت تحقق اهداف امام و انقلاب تلاش کنیم.
امام‌جمعه اراک همچنین از حضور مردم نقاط مختلف کشور در راهپیمایی و اجتماع خودجوش برای امنیت و انسجام ملی قدردانی کرد.
وی در ادامه با اشاره به قیام 19 دی 56 مردم قم گفت: این قیام سرمنشأ مبارزات بیشتر مردم علیه رژیم وابسته ستم‌شاهی و طاغوتی پهلوی و به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
وی افزود: در روز 17 دی سال 56، روزنامه اطلاعات مقاله‌ای تحت عنوان « ایران و استعمار سرخ و سیاه » به قلم فردی ناشناس به نام « احمد رشیدی مطلق » منتشر و در آن به‌صراحت به امام راحل اهانت کرد.
وی ادامه داد: انتشار این مطالب و همچنین حمله نیروهای مزدور شاه به مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله «مصطفی خمینی» در شهر قم، باعث شد مردم به‌خصوص طلاب علوم دینی کلاس‌های درس و منبرها را تعطیل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در روز 19 دی سال 56 هزاران نفر از مردم و روحانیون با تجمع در مدرسه خان، شعارهای ضد رژیم سر دادند که مأموران رژیم به‌طور بی‌سابقه و وحشیانه‌ای به مردم حمله‌ور شدند و جمع زیادی را به شهادت رساندند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا