محمد زاده رحمانی در جلسه برنامه ریزی جهت ایجاد و راه اندازی 10 واحد پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در بافق گفت: پیگیر هستیم تا با برگزاری کارگاه آموزشی جهت آموزش علاقه مندان به سرمایه گذاری در پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در این شهرستان زمینه ورود متقاضیان به این بخش را فراهم نماییم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه برنامه ریزی جهت ایجاد و راه اندازی 10 واحد پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در بافق با حضور فرماندار بافق، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، روسای شورای شهر و شهرستان و جمعی از مدیران ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در این جلسه گفت: مجوز ایجاد و راه اندازی 10 مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در محدوده جغرافیایی شهرستان بافق با ظرفیت تا 2 هزار تن در سال صادر شده است.

محمد زاده رحمانی پیرامون تسهیل و رفع موانع جهت تسریع در راه اندازی 4 واحد که به تازگی اخذ مجوز نمودند و زمینه سازی جذب 6 سرمایه گذار دیگر در این بخش، خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا با برگزاری کارگاه آموزشی جهت آموزش علاقه مندان به سرمایه گذاری در پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در این شهرستان زمینه ورود متقاضیان به این بخش را فراهم نماییم.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال سرمایه گذاران جهت تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق در آینده نزدیک 10 واحدی که مجوز جهت راه اندازی و شروع به کار آن صادر شده است با ظرفیت کامل شروع به کار خواهند نمود و گامی مثبت در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و کاهش بیکاری در شهرستان برداشته خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز گفت: مجوز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا درکل کشور فقط به شهرستان بافق داده شده است.

سید یحیی سادات اخوی با اشاره به اینکه سالانه در حدود 16400تن فیله ماهی تیلاپیا به کشور وارد می شود، افزود: با راه اندازی این واحد ها می توان با تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در داخل کشور از خروج ارز جلو گیری و در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز حرکت کرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا