سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به پروژه نور پردازی و روشنایی بافت تاریخی یزد گفت : برای این منظور 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تعهد شده است که یک میلیارد تومان از این مبلغ توسط استانداری و ما بقی آن از سوی شهرداری تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه روز جمعه 8 دی ماه، نشست مشترک استاندار یزد و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اعضای شورای شهر و شهردار یزد در محل سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
«سیدرضا خادمی» در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین حوزه عمرانی استانداری و شهرداری یزد در خصوص برگزاری جشن ثبت جهانی شهر یزد؛ اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است اعتباری برای اجرای نورپردازی در بافت تاریخی و محدوده ثبت جهانی شده در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای این منظور 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تعهد شده است که یک میلیارد از این مبلغ توسط استانداری و ما بقی آن از سوی شهرداری تامین می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه ستاد مدیریت راهبردی بافت تاریخی در هفته جاری تشکیل خواهد شد؛ افزود: با توجه مشکلات مالی شهرداری ها لازم است بودجه نویسی واقع بینانه‌تر باشد تا عملیاتی شود، از سوی دیگر نیاز است به جذب سمت مشارکت سرمایه گذاری رفت.
خادمی در ادامه با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی که مناسب نیست؛ اظهارداشت: از 263 اتوبوسی که داریم 55 دستگاه دولتی است که بخش اعظمی از این اتوبوس ها بالای 10 سال سن دارند.
وی در خصوص ورودی شهر یزد هم با اشاره به بازدیدهایی که انجام شده است گفت: ساماندهی ورودی های شهر یزد با کمک دستگاه های مرتبط و شهرداری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه وضعیت ساخت و سازها در یزد اصلا مناسب نیست؛ افزود: سال گذشته پنج هزار و 563 پرونده تخلف ساختمانی داشتیم و برای اینکه وضعیت را بهبود بخشیم لذا اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا