نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد نماینده بافق مبنی بر ارزیابی عملکرد بودجه سال ۹۶ در مجلس گفت: پیشنهاد شما راجع به ارزیابی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سال ۹۶ در هیأت رئیسه مجلس بررسی می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 29 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: به مجلس و رئیس مجلس تذکر می‌دهم، آقای مطهری چرا قوانین مصوب مجلس اجرایی نمی‌شود.

نماینده مردم بافق ، مهریز ابرکوه،خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که در رسانه‌ها بحث بخشش جریمه دیرکرد و سود وام‌های کشاورزی توسط بانک‌ها مطرح شده است اما بانک‌ها از این قانون تبعیت نمی‌کنند، همچنین به موضوع پرداخت 4 درصد برای بیمه مشاغل سخت و زیان آور توسط پیمانکاران توجه جدی نمی‌شود.

صباغیان بافقی ادامه داد: قبل از بررسی بودجه سال97 باید این بررسی به عمل آید که بودجه 96 در عمل به چه نحو محقق شده است، آیا تبصره‌ها و بندها به طور کامل اجرا شده است بنابراین از رئیس جمهور درخواست دارم که وزرا برای ارائه گزارش در خصوص عملکرد بودجه‌ای وزارتخانه‌های متبوعشان در سال96 در مجلس حضور یابند.

وی ادامه داد: شورای عالی محیط زیست مدت زیادی است که تشکیل نشده است و این موضوع باعث سرگردانی دامداران منطقه شده است.


مطهری در پاسخ به تذکر صباغیان بافقی افزود: پیشنهاد شما راجع به ارزیابی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سال96، پیشنهاد خوبی است و این موضوع در هیأت رئیسه مطرح و بررسی می‌شود اما درباره عدم اجرای بخشش سود و جرائم دیرکرد بانک‌ها باید بگویم که دست مجلس برای نظارت باز است و شما می‌توانید در این راستا از وزیر مربوطه توضیح بخواهید حتی اگر لازم باشد می‌توان از استیضاح استفاده کرد در هر صورت ابزارهایی در دست نمایندگان وجود دارد که باید برای تحقق آن اقدامات لازم را انجام داد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا