استاندار یزد در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار داشت: توسعه حوزه حمل‌ونقل با مشارکت بخشی خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه 26 آذرماه و به مناسبت روز حمل‌ونقل؛ مدیران و کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با استاندار یزد و سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزد دیدار و گفتگو کردند.
«محمود زمانی قمی» در این دیدار با تبریک روز حمل‌ونقل و تقدیر از زحمات عوامل راهداری اظهار داشت: راهداری مجموعه‌ای خدمت رسان است که خدماتی شایسته به مردم دارد و کمتر دیده می‌شود.
وی ادامه داد: عوامل راهداری تأثیر بالایی در تأمین امنیت و آسایش مردم با سایر دستگاه‌های مرتبط را به دنبال دارند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه حمل‌ونقل درون‌شهری بیانگر توسعه‌یافتگی و فرهنگ و انضباط هر شهر و کشوری در دنیا است؛ افزود: حمل‌ونقل برون‌شهری نیز گویای اقتصاد و جنب‌وجوش در جامعه است و ما نیز در مسیری قرار گرفتیم که این جنب‌وجوش را در مسیرهای خود می‌توانیم ببینیم.
وی با اشاره به اینکه رشد و تعالی و رونق در حمل‌ونقل استان نمایان است؛ ادامه داد: حمل‌ونقل از پارامترهای یک کشور است که اگر از اقتصاد یک کشور جدا شود هیچ‌چیزی از اقتصاد آن کشور باقی نمی‌ماند و اگر تولید به بازار مصرف نرسد یعنی سیستم حمل‌ونقل ساماندهی شده نیست و نظم ندارد.
زمانی قمی ناوگان درون‌شهری را مؤثر در توسعه و عمران کشور و شهرها برشمرد و گفت: در حال حاضر شهر یزد به‌عنوان یک نشان تمدنی و تاریخی در دنیا شناخته‌شده است و باید همه مسائل متناسب با این رویداد پیش برود.
وی عنوان کرد: لازم است در حوزه راهداری و حمل‌ونقل نیز تلاش شود تا در مسیری حرکت کنیم تا متناسب با شهر جهانی یزد باشد.
استاندار یزد تصریح کرد: باید به سمتی برویم که بتوانیم با جلب مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ها را دنبال کنیم.
وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی دنبال امنیت و سود سرمایه‌گذاری است؛ بیان داشت: خوشبختانه امنیت برقرار است اما، برای داشتن سود و توجیه اقتصادی باید به فرمول‌هایی دست پیدا کنیم که در حمل‌ونقل درون‌شهری سرمایه‌گذاری کنند.
زمانی قمی بابیان اینکه باید برای حمل‌ونقل درون و برون‌شهری چاره‌اندیشی شود تا نوسازی و بهبود در آن حاصل شود؛ افزود: هرچه که در توان مسئولان باشد اقدام می‌کنند و تسهیلگری‌هایی را که می‌توانند برای کمک به بخش خصوصی خواهند داشت تا وضعیت متحول شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا