استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: مهم‌ترین نقشی که موزه دفاع مقدس بر عهده دارد پیوند نسل جدید با نسل انقلاب و دفاع مقدس است و باید منعکس‌کننده آثار و دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز 22 آذرماه 1396 نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور استاندار یزد، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.
 «محمود زمانی قمی» در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: اگر در انقلاب اسلامی که تجمعی از فضائل اسلام و انقلاب است، جستجو کنیم قطعاً قطعه دفاع مقدس همه بزرگ‌مردی‌ها را در خود جای‌داده است.
وی ادامه داد: اگر به قطعه قبل از دفاع مقدس که پیروزی انقلاب است افتخار می‌کنیم، دستاوردهای بعد از دفاع مقدس نیز ریشه و جان‌مایه در دفاع مقدس دارد و لازم است به روان پاک همه شهیدان درود بفرستیم و همواره آن‌ها را یاد کنیم.
استاندار یزد بیان داشت: ضرورت دارد تا دهه فجر سال جاری پروژه موزه دفاع مقدس را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و از روزهای پیش رو استفاده کامل را برای این منظور ببریم.
وی بابیان اینکه ستادی را برای پیگیری این موضوع مشخص می‌کنیم؛ افزود: همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید با تقسیم‌کار مانند روزهایی که در جبهه تلاش داشتند کار کنند و این پروژه را به اتمام برسانند.
زمانی قمی تصریح کرد: مهم‌ترین نقشی که موزه دفاع مقدس بر عهده دارد پیوند نسل جدید با نسل انقلاب و دفاع مقدس است و باید منعکس‌کننده آثار و دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس باشد.
استاندار یزد بابیان اینکه این موارد جنبه موزه‌ای برای ما دارد و هم اینکه تاریخ روشنی از انقلاب است تصریح کرد: نسل جدید می‌تواند به این تاریخ افتخار کند که برای انقلاب چه زحماتی کشیده شده است و یزد که از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده و نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشته است باید بهتر معرفی شود.
وی بابیان اینکه هرکسی به استان یزد بیاید با دیدن این قطعه از شهر از ویژگی‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در این خطه آشنا می‌شود؛ اضافه کرد: لازم و ضروری است که به‌عنوان عضوی کوچک از جمع بزرگ از خانواده انقلاب آنچه را که تکلیف شده است انجام دهیم و دستگاه‌های استان نیز موظف هستند به‌محض شکل‌گیری این ستاد تکالیف خود را به اتمام برسانند که در دهه فجر امسال و در پایان سال آینده سربلند باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا