دکتر سلیمان پاک سرشت در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای فارس گفت: با شناخت فضای کسب و کار در جامعه و توسعه آموزش های کار آفرینی بایستی آموزش های مهارتی را به سمت اشتغال زایی سوق دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مدل مدیریت آموزش های مهارتی در حال تغییر است و تلاشمان بر اینست که آموزش ها را تا حد امکان منعطف کرده و اثر بخشی آموزش ها را افزایش دهیم. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در جمع روسای مراکز، مسئولان اداره کل و نمایندگان آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان فارس سخن می گفت اظهار کرد: این تفکر که خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای کشور فقط متولی امر آموزش است تفکر درستی نیست و اگر در پس آموزشهای ما به آحاد جامعه و بخصوص نسل جوان اشتغال زایی نباشد در حال هدر دادن منابع هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما بایستی اهمیت مهارت آموزی را درک کند بیان کرد: امروزه نرخ بالای بیکاری چالش کلیدی تمامی استان های کشور است و کسب آموزشهای فنی و حرفه ای مسیر افراد برای رسیدن به بازار کار را کوتاه می کند. دکتر پاک سرشت ادامه داد: در گذشته با دارا بودن یک مهارت به سادگی می توانستیم صاحب شغل شویم در حالی که امروزه مجموعه ای از مهارت ها باعث شاغل شدن یک فرد می شود. این مقام مسئول حمایت از بخش خصوصی و آموزشگاههای آزاد را از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرده و گفت: بخش خصوصی تمرکز زیادی در ارائه آموزش در حوزه خدمات دارد که این موضوع باعث شده که مزیت بخش خصوصی به خوبی مشخص نشود.

دکتر پاک سرشت ضمن اشاره به رقبایی که در حوزه آموزشهای مهارتی فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: مدیران کل، روسای مراکز و مدیران اموزشگاههای آزاد می توانند با شناخت محیط اجتماعی، اقتصادی و فضای رقابتی در حوزه آموزشهای مهارتی و پاسخ به نیاز بازار کار و صنایع، مطلوبیت این آموزشها را افزایش دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا