تمام برنامه ریزی هایت بر این اساس است که حدود 8 و 30 دقیقه فرودگاه باشی، مواظبی چیزی را جا نگذاری از جمله موبایل. تازه متوجه می شوی که پرواز 294 به مقصد یزد یک ساعت تأخیر دارد! پیش خودت می گویی: خیلی هم بد نشد حداقل این که به موقع می رسی بدون استرس.
کارت پرواز می گیری و منتظر می مانی برای اعلام پرواز که اس ام اس بعدی شوکه ات می کند:«پرواز شما با 5 ساعت تاخیر ساعت 15و 15 دقیقه انجام خواهد شد» و تو فکر می کنی وقتی تاخیر یک ساعته به تاخیری 5 ساعته مبدل شده است پس لابد برای اصل انجام پرواز هیچ تضمینی وجود ندارد.
دستت از همه جا کوتاه است چون اولین پروازی که تو می توانی بلیط آن را بگیری 18 و 30 همین چهارشنبه انجام می شود یعنی 3 ساعت بعد این تاخیر 6 ساعته  و ....
حالا هجوم سؤالات تو را رها نمی کند که بین این تاخیرهای مدیریت نشده، بین این تاخیرهای طولانی و باری به هر جهت اما عادی شده با بسیاری از مسائل چه ارتباطی می تواند وجود داشته باشد؟ مثلا این که نکند می خواهند این چنین وانمود کنند که مدیریت یک زن باعث و بانی همه این مسائل است؟ و شاید بین نرخ های نجومی فروشگاه های فرودگاه و این تاخیر ها ارتباطی وجود دارد یا می تواند داشته باشد؟ از همه این مسائل که در گذریم وقتی مسافری پرواز 9 صبح را انتخاب می کند حتما به پرواز های دیگر هم می توانسته فکر کند و لابد ضرورتی داشته که این ساعت و این پرواز را برگزیده است و اما همه این سوالات و ابهام ها جواب سرگردانی 6 ساعته نیست وقتی بدانی بین مسافران زنی تنها، پیرمردی سردرگریبان، بیماری دست از همه جا کوتاه و مدیر و مسئولی که باید به چندین و چند جلسه برسد نیز وجود دارد!
و اما به جا به جایی 6 ساعته یک پرواز نمی گویند تاخیر می گویند احترام نگذاشتن به حقوق شهروندی، می گویند دهن کجی به مسافرانی که پیه همه چیز را به تن مالیده اند اصلا می گویند سرگردانی تاخیر تعریف دارد نهایتا یکی دو ساعت نه 6 ساعت!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا