به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق به نقل از سایت آفتاب بافق، محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق  در نشست ستاد راهبري و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با ارائه گزارش از ظرفیت های موجود شهرستان بافق در زمینه های متعدد، گفت: طی چند سال گذشته حرکت رو به رشدی در تسریع و توسعه ظرفیت های موجود در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است. در بحث گردشگری و در راستاي سند چشم انداز شهرستان، به دنبال آن هستیم تا در آينده از پیت های معدنی که مواد معدنی آناستخراج می شود نيز  در ژئوتوریسم  و گردشگی استفاده كنيم. با توجه به شناسايي شهرستان به عنوان پایلوت کویرنوردی و اعلام آن از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایلوت کویر نوردی استان و کشور، هر روز بیش از گذشته بر حضور تعداد گردشگران آن افزوده می شود.

وی در بحث راه های این شهرستان تبدیل نمودن بافق به چهار راه مواصلاتی برای حمل کالا و مسافر را لازمه تکمیل باند دوم بزرگرا یزد – بافق دانست و افزود: طی صحبت با پیمانکاران، نیاز اصلی آنها صدور حواله قیر است،که تقاضا می شود تا با اقدام و پيگيري لازم پیش از فصل سرما کار آسفالت 12 کیلومتر باقی مانده از این مسیر تسریع شود.از سال گذشته تاکنون عملیات آسفالت 13 هزار و 200 متر تحت حوزه راه و شهرسازی انجام گرفته است.

 همچنین 5 کیلومتر اول این جاده با همکاري شرکت سنگ آهن مرکزی زیر عبور رفته و 6 کیلومتر دیگر آن توسط ایميدرو در حال ساخت است.

زاده رحمانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای محور بافق- رفسنجان با هماهنگی بین استانی معاونین عمراني استانداری یزد و کرمان،اعلام داشت: برای محور بافق - رفسنجان در حوزه یزد 50 کیلومتر آن اسفالت شده است و در حوزه کرمان ٢٥ کیلومتر مانده است که از اوایل سال جاری 16 کیلومتر اسفالت شده و مجدداً توسط پیمانکار اسفالت ٩ کیلومتر دیگر آغاز گردیده است.

وی همچنین در بحث دو بانده شدن جاده بافق- بهاباد عنوان کرد: از سمت بهاباد، با همكاري چادر ملو 22 کیلومتر این جاده دو بانده شده است.خوشبختانه با حضور معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازي، دارای ردیف شده و طبق هماهنگی و صحبت های انجام گرفته مبنی بر اعلام آمادگی مجموعه شرکت سنگ اهن در ساخت مسیر بافق تا سه راه  کوشک، کار ادامه می یابد و ما بقی به عهده  اداره راه و شهرسازی قرار مي گيرد.

فرماندار با اشاره به بحث جاده بافق به خرانق - اردکان که در سند چشم انداز توسعه شهرستان است، تصریح کرد: چنانکه این مسیر تکمیل شود عمده ترانزیت کالا و مسافر بخصوص زائرینی که از شمال و شرق کرمان و سیستان و بلوچستان راهی خراسان می شوند، این مسیر را انتخاب می کنند.هم اکنون 26 کیلمتر از این مسیر توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ساخته شده است.

زاده رحمانی در بحث دوم سخنان خود اجرای کامل چرخه فولاد بافق که در آمایش سرزمین نیز به آن توجه شده،گفت: متاسفانه حدود 54 سال کار برداشت از معادن بافق انجام می شود که بیشتر به صورت خام فروشی و تامین خوراک فولاد خوزستان،اصفهان و صادارات به کشورهای پاکستان،هند و چین بوده است.

الحمدلله در دولت تدبیر و امید اولین کارخانه تولید نورد راه اندازی شده و مشغول به فعالیت است. بحثی که در حال حاضر مطرح است، پروژه گندله 5 میلیون تنی سه چاهون شرکت سنگ اهن مرکزی و واحدهاي ذوب و احیاء مجموعه مجتمع فولاد اهن معروف به ابویی  است.

وی ادامه داد در بخش کشاورژی با اشاره به این که 2 هزار و 300 هکتار از مجموع سطح زیر کشت شهرستان به نخلیات است و صادرات این محصول  به خارج از استان و کشور انجام می گیرد، بیان کرد: مشکل اساسی در شهرستان عدم وجود کارگاه های فراآوری، صنایع جانبی و تکمیلی است .که طی هماهنگی با شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل منابع طبیعی مقرر شد یک پهنه صنایع غذایی ایجاد و زمین آن در اختیار سرمایه گزاران علاقمند به این کار قرار گیرد. هم اکنون دو نفر از متقاضيان خارج از پهنه شروع به کار نموده اند،که در صورت هماهنگی با شرکت شهرک های صنعتی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با الگو گیری از خوشه کنجد اردکان،چرخه صنعتی خرما یا خوشه صنعتی خرما در بافق پیاده شود،خوشبختانه سرمایه گزارانی آماده به کار هستند، که منتظر طرح و برنامه ریزی و تامین زیر ساخت از سوی ما هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا