استاندار یزد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی 16 آذر و تبریک این روز به دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان اظهار داشت: جنبش دانشجويي ايران، يكي از زنده‌ترین و پوياترين جنبش‌هایی است كه همواره در تنگناهاي مختلف راهبردها و راهكارهايش مسیر روشن را به اين كشور ارائه نموده است.

16 آذرماه هرسال، بهانه‌ای است تا ياد و خاطره مرداني را گرامي بداريم كه با قطرات خون خود نهال جنبش دانشجويي را در اين مرزوبوم كاشتند، جنبشي كه با نگاهِ ژرف و عقلايي خود به رويدادهاي مختلف، تلاش نموده است تا در راهبري جامعه به سمت‌وسوی عدالت و آزادي، پيشگام باشد.
جنبش دانشجويي ايران، يكي از زنده‌ترین و پوياترين جنبش‌هایی است كه همواره در تنگناهاي مختلف و چالش‌های سياسي، اجتماعي و حتي اقتصادي، راهبردها و راهكارهاي اين جنبش، مسير روشن و راه فلاح را به اين كشور ارائه نموده است و در طول تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي نيز اين جنبش زنده و پويا در همه پیچ‌های تند و گردنه‌های صعب‌العبور، هرگز از بدنه جامعه جدا نشده است و همراهي و همگامي مردم را داشته است.
به‌رغم فرازوفرودهای فراوان هوشمندي دانشجويان موجب شده است تا مسير سازنده جنبش دانشجويي همواره در خدمت به تعالي و پيشرفت ايران عزيز اسلامي باشد و راه را بر روش‌های افراطي و تفريطي در جنبش دانشجويي سد كند.
این‌جانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان، به‌ویژه شهيدان دانشجويِ 16 آذر سال 1332 در دانشگاه تهران، شهيدان «احمد قندچي»، «مصطفي بزرگ نيا» و «آذر شريعت رضوي»، روز دانشجو را به همه دانشجويان، اساتيد و دانشگاهيان تبريك عرض می‌کنم و اميدوارم دانشگاه‌های ما مركز دین‌باوری، فناوري، توليد علم و انديشه و سياست و ايده پردازي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا