شهردار مهریز: طرح جامع شهری مهریز مصوبه ۱۳۹۲ شورای عالی شهر سازی که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، ملاک و الگوی و معیار خدمات ما خواهد بود

احمد آخوندی در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز با اشاره به نقش رسانه ها در بیان مشکلات شهر اظهار داشت: رسانه ها و اطلاع رسانی رکن چهارم دموکراسی هستند و هر کجا که در انجام فعالیتها کم کاری شده، رسانه با نگاه دقیق‌تر و ریز بینانه‌تر مسائل را به اطلاع مسئولان رسانده اند و به اصطلاع عصای دست مدیران در اداره شهر بوده و انتظاراتی که مردم از مسئولان دارند را به زبان ساده بیان کرده اند.

وی افزود: اصحاب رسانه تمام جوانب شهر را ببینند و فقط توسعه همه جانبه شهر را مدنظر داشته باشند، توسعه شهر فقط عمرانی نیست بلکه شامل توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز می شود.

شهردار مهریز تصریح کرد: در شهر مهریز و شهرداری، قانونمداری اصول اولیه کاری ما خواهد بود و بنا نداریم در این شهر کاری خلاف قانون انجام دهیم.

اجرائیات و دایره ساختمان شهرداری مهریز برون سپاری می شود

وی افزود: برون سپاری وظایف شهرداری به بخش خصوصی اعم از واحد اجراییات و دایره ساختمان و ... نیز از برنامه هایی است که مقرر شده در این مجموعه اجرا کنم و این برنامه ها به گونه ای اجرا می شود که دیگر شهروند مهریزی نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری نداشته باشد.

آخوندی عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما در مهریز، اجرای شهروند الکترونیک و شهرداری الکترونیک است و مقرر شده تمام پرونده های بایگانی به صورت مجازی ساماندهی شود و در این راستا به گونه ای عمل خواهیم کرد که طی شش ماه، تمام پرونده های شهرداری ساماندهی و اسکن شده باشد و کاغذبازی را در شهرداری حذف و برون سپاری را جایگزین می کنیم.

شهردار مهریز، توجه به مبلمان شهری را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود: شهرداران قبل غافل از این موضوع بوده و بیشتر کارهای عمرانی انجام داده اند.

درآمدهای پایدار مهریز باید افزایش پیدا کند

آخوندی تاکید کرد: جذب سرمایه گذار و خودکفا شدن شهرداری و بالا بردن درآمدهای پایدار با استفاده از سرمایه گذاری و واگذاری شش مرکز تفریحی شهر مهریز به بخش خصوصی و آشتی مردم مهریز با شهرداری از برنامه های مدونی است که در این شهر اجرا خواهیم کرد.

وی از احداث بزرگترین مرکز تفریحات سالم استان یزد در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: مجموعه ای با تمامی امکانات در شهر مهریز بنا خواهیم کرد که در تمام استان شناخته شده و الگو و یکی از برندهای مهریز باشد.

آخوندی خاطرنشان کرد: امسال مهریز نوروز متفاوت تری را خواهد دید و به هیچ وجه پروژه جدید را در شهر مهریز استارت نخواهیم زد و اولویت کاری شهرداری را در اتمام  پروژه های نیمه تمام شهرداری خواهیم گذاشت.

کوهی از زباله در مسیر مکانهای تفریحی مهریز

شهردار مهریز یادآور شد: در بحث پسماندها و نخاله های شهری نیز تاکنون مکانی مناسبی برای دفن این زباله ها دیده نشده و این امر سبب شده در تمام شهر و در مسیر مکانهای تفریحی، کوهی انباشته از نخاله های ساختمانی خودنمایی کند.

وی تصریح کرد: طرح جامع شهری مهریز مصوبه  ۱۳۹۲ شورای عالی شهر سازی که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، ملاک و الگوی و معیار خدمات ما خواهد بود و تاکنون اصلاحی در مورد طرح جامع انجام نشده که به شهرداری ابلاغ شود و شهرداری مجری است و هیچ گونه دخل و تصرفی در اجرای طرح ندارد و تاکنون در مورد طرح جامع شهر مهریز کمیته فنی عالی شهرسازی روی خوش نشان داده و نقشه های جدید به تهران ارسال شده اما هیچ اقدامی یا دستورالعملی به ما ابلاغ نشده و ملاک خدمات رسانی ما مصوبه سال ۹۴ است.

شهردار مهریز گفت: در اولین فرصت و در اولین اقدام، نهضت پیاده رو سازی را در مهریز به اجرا خواهم گذاشت و تاکنون مردم مهریز لذتی از پروژه های شهری مهریز نبرده اند.

دعوت از خیران برای اجرای پروژه های عمرانی شهر مهریز

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ پروژه فعال در اولویت کاری ما قرار دارد، بیان کرد: از خیرین مهریز دعوت می کنم که در فعالیتهای عمرانی شهرداری همچون احداث خیابانها شرکت کنند و در پایان پروژه نام خود را به یادگار بر روی آن بگذارند.

آخوندی یادآور شد: ساماندهی ورودی شهر و زیرگذر آن جزو وظایف شهرداری مهریز نیست و جزو وظایف راهداری است اما در صورت همکاری متقابل، شهرداری آماده است زیبا سازی این مجموعه را انجام دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا