استاندار يزد گفت: يكي از مهمترين زيرساختها در همه دنيا صنعت ريل است كه توسعه آن نيز بسيار مورد تاكيد بوده و خوشبختانه استان يزد از جمله استانهايي است كه از شبكه راهوري قابل توجه اي برخوردار است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمود زماني قمي" در اولين سفر كاري خود، با هدف آشنايي با وضعيت صنعت ريلي استان ، عصر دوشنبه 22 آبانماه، با قطار يزد- تهران به پايتخت عزيمت نمود.
استاندار يزد در طول مسير در گفت و گو با خبرنگار واحد مركزي خبر، هدف از اين اقدام را آشنايي هرچه بيشتر با مسائل و مشكلات و ظرفيتهاي صنعت ريلي استان و ترسيم هر چه بهتر چشم انداز آينده اين بخش عنوان كرد و گفت: يكي از مهمترين زيرساختها در همه دنيا و از جمله ايران و استان يزد، صنعت ريل است كه توسعه آن نيز بسيار مورد تاكيد بوده و خوشبختانه استان يزد از جمله استانهايي است كه از شبكه راهوري قابل توجه اي برخوردار است.
وي سپس به پروژه دو خطه شدن راه آهن استان اشاره كرد و خاطر نشان نمود: گزارشات مربوط به اين پروژه را از مسئولين مرتبط در استان اخذ كردم تا در اين سفر براي فعال تر شدن اين پروژه و پيش بيني اعتباراتي كه بايد در سفر آتي رياست محترم جمهوري به استان براي آن ديده شود، با مسئولين مربوطه رايزني و گفت و گو نمايم.
" زماني قمي" ديگر پروژه مهم صنعت ريلي استان را ، پروژه ارتباطي راه اهن استان يزد به استان فارس دانست و تصريح كرد: آنچه در ارتباط با اين پروژه در حوزه استان يزد صورت گرفته، پيشرفت نسبتا بهتري داشته و مصمم هستم كه مباحث مرتبط با آنرا نيز در اين سفر طرح و دنيال نمايم.
استاندار يزد تاكيد كرد: اكنون كه استان يزد به ثبت جهاني رسيده، بايد اقتضائات اين تغيير و تحول نيز در برنامه هاي آتي استان ديده شود و صنعت ريلي استان، جزو جدي ترين بخشهايي است كه در اين فرايند بايد بدان توجه نماييم.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان بر عزم خود براي به كارگيري تمام توان و همت لازم در راستاي پوياتر شدن استان تاكيد كرد و افزود: حوزه راه هاي استان نيز از ديگر بخشهاي مهمي است كه حتما بايد نسبت به آن آشنايي لازم حاصل شود ودر اين راستا به زودي از پروژه هاي در دست احداث بخش ريلي و حوزه راه ها بازديد خواهم كرد.
گفتني است رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، مدير كل حمل و نقل و پايانه ها و مدير عامل راه اهن استان، استاندار يزد را تا بخشي از مسير همراهي كردند و توضيحات لازم پيرامون حوزه كاري خود را به ايشان ارائه دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا