شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی را به عنوان امام جمعه جدید شهرستان بهاباد از توابع استان یزد منصوب کرد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی را به عنوان امام جمعه جدید شهرستان بهاباد از توابع استان یزد منصوب کرد.

آیین معارفه امام جمعه بهاباد امروز جمعه با حضور حجت الاسلام رضا شریفی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد و تعدادی از مسئولان محلی در تالار اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد در آیین تودیع و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید این شهرستان با اشاره به اهمیت آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: این آیین تریبون امامت و ولایت است که به واسطه نقش و جایگاه مهمی که در جامعه دارد، همواره پیگیر تحقق منویات و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

عباس اقبال افزود: برپایی نماز جمعه یکی از فرصت های کم نظیر در مسیر وحدت مسلمانان و پایگاهی فرهنگی برای رشد فکری و سیاسی افراد است و مردم و مسئولان باید با حضور در این پایگاه مهم سیاسی عبادی ، به تقویت جایگاه آن بپردازند.

وی تاکید کرد که جایگاه رفیع امام جمعه و نماز جمعه بر همگان روشن و مبرهن است ، جا دارد، یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی امام جمعه فقید تهران را هم گرامی بداریم.

اقبال با اشاره به اینکه نماز جمعه، نماز عبادی و حکومتی است، اظهار کرد: در قرآن آمده است هنگامی که ظهر جمعه ندای اذان را می شنوید به سوی میعادگاه های آن حرکت کنید.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه در اسلام بسیار مورد تاکید است، یادآور شد : نماز جمعه یکی از برجسته ترین دستورات در قرآن و قلب فرهنگی یک شهر است که امام جمعه فرمانده آن است .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این آیین با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای شهرستان بهاباد گفت: نماز جمعه برکات فراوانی از حیث مادی و معنوی دارد و بزرگترین پیام آن، دمیدن روح تقوا به جامعه است.

حجت الاسلام رضا شریفی بیان کرد: حفظ این جایگاه باعث می شود دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود عقب نشینی کند و باید از تریبون نماز جمعه که تریبون ولایت فقیه است، پاسداری کرد و از آن برای ایجاد وحدت ، وفاق و جلوگیری از اختلاف و تشتت آرا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه انتظار ظهور و اعلام آمادگی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است، یادآور شد: جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه مربوط به امام معصوم است و در زمان غیبت فقیهی که بصیرت داشته و مسئول اداره امور جامعه است.

شریفی تصریح کرد : نماز جمعه و تشکیل صفوف نماز آن یکی از نعمات بزرگ خداوند متعال برای مسلمانان است که به ما ارزانی فرمود، و حضور حداکثری مردم سبب از بین رفتن روحیه دشمنان و وحدت مسلمانان می‌شود.

در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه سابق بهاباد قدردانی و حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی به امامت جمعه بهاباد معرفی شد.

ابراهیمی بشکانی پیش از این انتصاب مسئولیت امام جمعه شهرهای شهربابک از توابع استان کرمان و شهرشاهدیه یزد را به عهده داشت .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا