اولین دوره مسابقه روزنامه دیواری ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره اول تفت، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و همزمان با هفته گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت با اعلام این خبر افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی و نوجوانی در دانش‌آموزان نهادینه شود و اقدامات فرهنگی در حوزه کتاب و مطالعه، کمک شایانی به این امر مهم خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط و نحوه برگزاری مسابقه روزنامه‌دیواری با موضوع کتابخوانی در تفت، گفت: این مسابقه در مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول و همزمان با هفته گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در بین دانش‌آموزان مدارس و اعضای کتابخانه‌های عمومی در قالب گروه‌های 2 تا 4 نفره برگزار خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را با موضوع «کتاب؛ یارمهربان» و «کتاب خواندن؛ توسعه و پیشرفت» به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارسال کنند.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان باید مطالب خود را در قالب مقوایی با ابعاد 70 در 100 سانتی‌متر و با خط خوانا تنظیم کنند و در این خصوص، مجاز به استفاده از بریده نشریات، نقاشی و سایر خلاقیت‌های هنری نیز هستند.

قاسمی با بیان اینکه مطالب باید متناسب با موضوعات اعلام شده و از منابع معتبر استخراج شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به کتابخانه‌های عمومی شهرستان 20 آبان‌ماه همزمان با اولین روز از هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و آثار رسیده در طول این هفته در کتابخانه‌های عمومی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و از برگزیدگان با حضور مسئولان تقدیر خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا