به گزارش روابط عمومي مركز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، روز چهارشنبه 26 مهرماه 96، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ضمن بازدید از نمایشگاه اسناد نظیمه با فعالیت های این مرکز آشنا شد.

سرهنگ دوم مزیدی، از بخش های تاریخ شفاهی، پیش آرشیو و آرشیو در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بازدید کرد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی در این بازدید از برپایی نمایشگاه اسناد نظمیه تشکر کرد.

در ادامه، سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ضمن تشريح وظايف اين مركز، در خصوص اهمیت ثبت و نگهداری اسناد مطالبي را ارائه داد و آمادگی مرکز را برای هرگونه همکاری و فعالیت اسنادی اعلام کرد.

پاک طینت افزود: اسناد تاریخی، هرچند ظاهری ساده دارند ولی اگر تحلیل گفتمان شوند از درون آن ها ناگفته های زیادی کشف می شود که می تواند در این مقطع از زمان نیز کاربردهای خاص خود را داشته باشد.

گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد همزمان با هفته نیروی انتظامی، نمايشگاه اسناد نظیمه، در قالب 21 سند تاریخی، شامل مكاتباتي درخصوص ارسال سند مالكيت ساختمان ژاندارمري يزد توسط وزارت دارايي در تاریخ1337 شمسی، لزوم برقراري پست ژاندارمري در نقاط حساس مرزي در تاريخ 1325 شمسی، کمک‌های بلاعوض به ژاندارمری منطقه یزد در تاريخ1344شمسی،  ‏ مکاتباتی در خصوص خرید و ارسال فشنگ برای امنیه (ژاندارمری)در تاریخ 1329قمری، بخشنامه تغيير نام ژاندارمري به اداره نگهباني كل كشور در تاريخ 1325شمسی، بخشنامه وزارت كشور مبني بر انتزاع مرزباني كل كشور از ژاندارمري كل در تاريخ 1325شمسی، بخشنامه وزارت كشور مبني بر تغييرنام نگهباني كل كشور به ژاندارمري كل كشور در تاريخ 1325شمسی برپا کرد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا