براي 24سال پياپي، دانش آموزان استان بر قله كنكور سراسري كشور ايستادند
استاندار يزد در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خبر داد؛

 

استاندار يزد گفت: كسب اين موفقيت هديه ايست گرانبها به همه فرهنگيان استان كه قطعا مي كوشند تا دانش آموزان در كنار تعالي و ترقي در حوزه علوم درسي، افرادي سودمند، مسئوليت پذير، متعهد، با عزت نفس و مردم مدار و آشنا به كار تيمي و پايبند به اصول مشاركت مدني و اجتماعي تربيت شوند و از اين راه آينده استان و كشور را تضمين كرده و آوازه افتخار آفريني هاي مردم اين ديار را، بيش از پيش در سراسر جهان طنين انداز كنند.
 


به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح پنجشنبه 27 مهرماه 1396 جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به رياست " سيد محمد ميرمحمدي" در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن اشاره به موفقيتهاي چشمگير دانش آموزان استان در مقايسه با ساير استانها و افتخار آفريني هاي پياپي ايشان براي استان، از كسب رتبه اول كنكور سراسري كشور توسط دانش آموزان يزدي در سالجاري خبر داد و تصريح كرد: استان يزد امسال نيز توفيق داشت تا براي بيست و چهارمين سال پياپي، با ضرائب بسيار بالا، رتيه اول كنكور سراسري كشور در ميان ديگر استانها را به خود اختصاص دهد.
وي افزود: استان يزد همچنين در ارتباط با فراواني ثبت نام كنندگان و پذيرش شدگان آزمون كنكور سراسري سال 1396 در همه گروه ها در كشور رتبه اول را به دست آورده  و در مجموع از نظر تعداد و درصد قبولي، دانش آموزان يزد رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده اند.
رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود: در رشته رياضي دانش آموزان استان يزد با كسب هشتاد و سه و پنجاه و چهار صدم درصد قبولي رتيه اول را كسب كرده اند كه در مقايسه با استان داراي رتبه دوم با هفتاد و هفت و دو دهم درصد قبولي، اين رتبه به دست آمده است.
" ميرمحمدي" افزود: در رشته علوم انساني استان يزد با كسب هفتاد و نه بيست و چهار صدم درصد قبولي ها، در مقايسه با استان داراي رتبه دوم با كسب هفتاد و چهل و شش صدم درصد قبولي، حائز رتبه اول شده است.
وي ادامه داد: در رشته علوم تجربي دانش آموزان استان با كسب چهل و سه و شصت و دو صددم درصد قبولي ها، نسبت به استان دوم كشور كه سي و دو و شصت و چهارصدم قبولي را به خود اختصاص داده، اول شده اند.
استاندار يزد آنگاه با اشاره به افتخار آفريني هاي دانش آموزان استان در طول اين سالها تصريح كرد: در مجموع در اين سالها، شاهد اين هستيم كه به طور پياپي، دانش آموزان استان هم از نظر تحصسلي و ارتقاء كيفيت علمي و هم از نظر افزايش فاصله درصد قبولي ها با استانهاي حائز رتبه دوم در كشور، مسير رو به رشدي را طي كرده اند و در حقيقت هر سال ممتازتر از سال قبل در كنكور سراسري ظاهر شده اند.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه ضمن تقدير و تشكر ويژه از " شيرزاد" مدير كل آموزش و پرورش استان در راستاي برنامه ريزي جهت كسب اين موفقيت ارزشمند تاكيد كرد: به جاست تا اين افتخار آفريني پياپي را به همه دانش آموزان عزيز و تحول آفرين استان، والدين گرامي و مسئوليت پذيرشان و تمامي معلمان، فرهنگيان، مديران و دست اندركاران پرتلاش و آينده نگر امر آموزش و پرورش در سراسر استان يزد تبريك بگويم و موفقيت روز افزونشان را از درگاه خداي متعال خواستار باشم.
استاندار يزد در پايان ضمن ابراز اميدواري جهت تداوم حفظ برند ايستادن دانش آموزان يزدي بر قله كنكور سراسري كشور تاكيد كرد: كسب اين موفقيت هديه ايست گرانبها به همه فرهنگيان استان كه قطعا مي كوشند تا دانش آموزان در كنار تعالي و ترقي در حوزه علوم درسي، افرادي سودمند، مسئوليت پذير، متعهد، با عزت نفس و مردم مدار و آشنا به كار تيمي و پايبند به اصول مشاركت مدني و اجتماعي تربيت شوند و از اين راه آينده استان و كشور را تضمين كرده و آوازه افتخار آفريني هاي مردم اين ديار را، بيش از پيش در سراسر جهان طنين انداز كنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا