مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان خاتم با بیان اینکه رمز پیروزی ملت ایران در برابر تهدیدهای دشمنان خارجی و داخلی اتحاد و همدلی است، گفت: وحدت بین مردم و مسوولان نظام بهترین پدافند غیرعامل است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ”محمدصادق طهماسبی” در نخستین نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان خاتم که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین)ع( با اشاره به جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در کشور بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید اهمیت این حوزه برای مردم تبیین شود و جامعه با اهداف و اصول پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف آشناتر شوند.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ضمن اشاره به سخنان سراسر اتهام و بی اساس ترامپ رییس جمهوری آمریکا خطاب به ملت ایران، گفت: مردم مثل همیشه و قاطعانه در حمایت از ارزش های انقلاب و دستاوردهای ایران اسلامی ایستاده اند.
طهماسبی ادامه داد: رمز پیروزی ملت ایران در برابر تهدیدهای خصمانه دشمنان خارجی و داخلی انسجام، اتحاد و همدلی است و وحدت بین مردم و مسوولان نظام خود بهترین پدافند غیرعامل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری افزود: اینکه ترامپ در سخنان خود گفت: ”برجام ننگین ترین تفاهم نامه و معاهده تاریخ آمریکاست” نشان می دهد که دولت مردان و تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با درایت و حمایت های مقام معظم رهبری چقدر هوشمندانه عمل کردند و تمام منافع نظام و ملت ایران را در برجام لحاظ نمودند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه رییس جمهوری آمریکا از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران عصبانی است نشان از اقتدار و توانمندی سپاه دارد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: نقش سپاه در کنار ارتش و بسیج در دفاع از کشور و خاک ایران اسلامی غیرقابل تردید است و برادران سپاهی با کمک و حمایت مردم حماسه مقاومت و پایداری را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند و الان هم با نیروهای تکفیری و داعشی درحال مبارزه هستند.
طهماسبی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان خاتم این شهرستان را قطب کشاورزی و دامپروری استان دانست و خواستار تعیین اولویت برای فعال سازی و راه اندازی کارگروه های جهاد کشاورزی، آب و انرژی، راه و شهرسازی و پشتیبانی خدمات شهری، بهداشت، سلامت و امداد و نجات، فرهنگی، اجتماعی آموزشی و کارگروه دفاعی امنیتی و انتظامی شد.


ضرورت حضور مدیران کل پدافند غیرعامل در شورای برنامه ریزی استانها


نماینده مردم بافق، مهریز، خاتم، بهاباد و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با قدردانی از فعالیت های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان گفت: حضور مدیران کل پدافند غیرعامل در شورای برنامه ریزی و توسعه استانها امری ضروری است و پیگیر تحقق این مهم از مسیر مجلس شورای اسلامی هستیم.
”محمدرضا صباغیان” ادامه داد:  با تصمیم نمایندگان مردم در مجلس شرایط حضور مسوولان پدافند غیرعامل در چندین نهاد و شورای مهم تصمیم گیری کشور فراهم شده است.


استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود برای اقدامات پدافندی


فرماندار شهرستان خاتم نیز در نشست شورای پدافند غیرعامل این شهرستان به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با اهمیت پدافند غیرعامل اشاره و بیان کرد: باید از پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان خاتم برای اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف حداکثر استفاده را ببریم.
”فرجام فاضلی” بر راه اندازی کارگروه های مورد نیاز خاتم در حوزه پدافند غیرعامل با برنامه ریزی دقیق و نگاه کارشناسی در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.
گفتنی است هفتمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان یزد در شهرستان خاتم فعالیت خود را آغاز کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا