به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس

 صحبت های طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندارویژه دراداره بهزیستی شهرستان طبس به‌ مناسبت فرا رسیدن روزعصای سفید

طلائی مقدم در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز عصای سفید به تمام مسئولان اداره بهزیستی و معلولان بینایی و نابینایان و خانواده های محترمشان این روز عزیز را گرامی داشت  و اظهار کرد تقدیر ویژه ‌میکنیم از‌همه کسانی‌ که زحمات و سختی های زیادی  در همین رابطه تحمل میکنند و ما هیچگاه قادر به درک آن ها ‌نخواهیم ‌بود.

 طلائی مقدم با ذکر خاطره ای از دوران‌ کودکی خود و همسایگی ‌یک عزیز روشن دل افزود: فرد نابینا ، کم توان نیست. و میتواند بسیاری از امور را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. و مهمترین شاخص و دلیلی که این قشر با این محدودیت بینایی بدان دست پیدا میکنند(خواستن وانگیزه )انجام دادن برای دست یابی به هدف مورد نظر می باشد . آن‌این بزرگواران همیشه میخواهند برخی نگاه ترحم و توجه‌ مردم بخاطر محدودیت هایشان  تغییر ‌پیداکند و ما در دنیا‌دو در کشور می بینیم بسیاری از این روشن دلان عزیز اشتغالزا هستند و آغلب در بنگاه های بزرگ اقتصادی برای سایر افراد که اکثرا بینایی کامل دارند  شغل ایجاد نموده اند.

 طلائی‌مقدم افزود:روشن دلان عزیز این‌ سوال را همیشه از خود می پرسند چرا باید بنشینیم تا دیگران به ‌ما کمک ‌کنند؟چرا خودمان دست به کار نشویم؟و اخیرا در خود طبس‌جمعی از این عزیزان شرکت خدماتی تشکیل‌داده اند تا با‌همکاری سایر دستگاه ها از توانایی های سرشار آنان‌در بخش‌های‌مختلف بهره مند گردیم. و این نگاه ویژه ما‌ مسئولان را‌ می طلبد تا در ابتدای راه با قدرت مسیر را شروع و ادامه دهند.

طلائی مقدم افزود: ما‌ موظف هستیم تا تحقق خواسته های روشن دلان عزیز پاسخگوی مطالبات آنان باشیم و مجموعه نهاد های دولتی ‌بخصوص فرمانداری در شهرستان خانه‌ مردم‌ هستند و باید مسائل و مشکلات مردم به ویژه آنان رفع‌ گردد.. معلولان و نابینایان باید مطالبه کنند و مجموعه دولت و علی الخصوص  فرمانداری طبس با نگاه عدالت گرایانه در بررسی و رفع مشکلات آمادگی کمک به شما عزیزان را داریم و تفاوتی بین شما مردم دیگر قائل نیستیم

 طلائی مقدم ‌‌معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: مجموعه فرمانداری ویژه  این آمادگی را دارد نماینده ای از معلولان و نابینایان را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد تا ایشان بتواند کمک کننده به‌ ما برای هرچه خدمت بهتر به این قشر از چامعه باشد و به عنوان رابط بین ما و قشر عزیز و محترم ‌معلولان و نابینایان باشند. و امور مختلف را مربوط به این قشر را با‌هماهنگی همه دستگاه ها در جهت رفع آن گام برداریم. و تحقق این مورد و انتخاب نماینده معلولان به عنوان مشاور در مجموعه فرمانداری  ویژه بزودی انجام خواهد شد.

معاون استاندار گفت: در استان ها و شهرستان های اطراف  تجارب و کار های خوبی که صورت‌ گرفته ما ‌میتوانیم از آن ها با توجه ‌به ظرفیت های‌ منطقه و عزیزان ‌معلول و روشن دل استفاده نماییم.

 طلائی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید در شهرستان طبس به‌ مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی توجه‌ کنیم و باید از خودمان شروع کنیم و باید قشر ‌معولان و روشن دلان حقوق خود را به دیگران‌ معرفی کنند تا بتوان از آنان خواست حقوق شما را رعایت کنند.

 طلائی مقدم در ادامه اظهار داشت:موضوع ورزش و علی الخصوص اشتغال معلولان و نابینایان بسیار حائز اهمیت است و باید برای رفع معضلات عدم اشتغال و فضای مناسب ورزشی گام های موثر برداشته شود.  و بتوانیم با  پیگیری در شرکت ها و معادن و کارخانجاتی‌که در حال احداث هستند اعم  از کک و پروده ۴ و...بتوانیم نیروهایی از مجموعه معولان و نابینایان را برایشان اشتغال ایجاد کنیم










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا