توسعه پایدار شهری تنها با مشاركت فعالانه شهروندان، حاکمیت قانون، وفاق عمومی، شفافیت و پاسخگویی شکل می گیرد

یزدفردا: نشست هم اندیشی هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی استان با منتخبان پنجمین دوره شورای شهر يزد امروز دوشنبه 23 امرداد 1396 برگزار گردید.

ریيس هيات مديره انجمن متخصصان روابط عمومی در این نشست با اشاره به اهداف شكل گيري انجمن و فعاليتهاي آن گفت رشد و توسعه پايدار شهر در گرو توجه به اصول حکمرانی خوب از جمله جلب مشاركت فعالانه شهروندان، حاکمیت قانون، شکل گیری وفاق عمومی، شفافیت و پاسخگویی است كه اين مهم با بهره مندی از ظرفیت انجمن هاي علمی تخصصی و سازمان های مردم نهاد و توجه به رویکرد مردم مدارانه روابط عمومی و تعامل موثر و كارآمد با رسانه ها تسهیل می شود .

محمد امامی افزود آگاهي شهروندان از برنامه ها پیش از اجرا ،حين اجرا و پس از اجرا يكي از رویکردهایي است كه به وفاق عمومي  و همگرايي جامعه منجر خواهد شد .

وی خاطرنشان ساخت انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد با اتکا به نیروی انسانی توانمند و تجارب ارزشمند و نیز خط مشی و برنامه ها و فعالیت های خود آمادگی این را دارد تا در زمینه هایی که احساس نیاز شود در قالب اقدامات اجرایی، فرهنگ سازی، آموزش عمومی، فعالیت های پژوهشی و سایر قالب های حرفه ای و تخصصی مشاوری امین و همیاری همدل و صدیق برای تحقق برنامه های مردم مدارانه شورای شهر باشد.

غلامعلی سفید عضو شوراي شهر پنجم يزد نیز  با اشاره به نقش رسانه ها در جهت توسعه همه جانبه استان بر اطلاع رساني صحيح و درست و نقد منصفانه تاکید کرد .

وی فرهنگ سازي توسط رسانه ها و تلاش رسانه و روابط عمومي ها در جهت ایجاد همدلی علی الخصوص برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی را خواستار شد و تاکید کرد روابط عمومی ها و رسانه ها در صورت ارتباطات و اطلاع رسانی صحیح می توانند عامل مهم توسعه باشند و چنانچه از مدار اخلاق حرفه ای خارج شوند می توانند مانع مهم توسعه و مشکل ساز برای حرکت های اجتماعی و فرهنگی شوند.

سفید ابراز امیدواری کرد با رسانه ها با اراده خود بتوانند حرکت هایی که در مسیر توسعه پایدار صورت می گیرد را همراهی و حمایت کنند.

در ادامه نشست منتخبان پنجمین دوره شورای شهر يزد به تبادل نظر و ارائه ديدگاه هاي خود مبني بر نیاز شورا به برقراری ارتباطات موثر با افکار عمومی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع پرداختند .

ایجاد مرکز علمی و پژوهشی به عنوان بازوی شورا  به منظور اجرای طرح های افکارسنجی و پزوهشی، ضرورت وجود پیوست اطلاع رسانی و فرهنگی، اجتماعی برای طرح های مهم شهری و نیز پاسخگویی مناسب و به موقع به افکار عمومی از دیگر موضوع های مطرح شده در این نشست بود .

در این نشست طرفین بر ضرورت استمرار چنین نشست هایی و تعامل برای تقویت فعالیت های حرفه ای و مردم نهاد هم راستا با توسعه شهری تاکید کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا