فرماندار بافق در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با تأکید بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای کتابخوان کردن جامعه گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی، گامی مؤثر در راستای افزایش سرانه مطالعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد زاده‌رحمانی، با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، بیان داشت: به دلیل اقبال بیش از حد به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، سرانه مطالعه در جامعه کاهش یافته که این امر موجب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در ذهن و حافظه افراد می‌شود.

وی بر لزوم به کار گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: ایجاد ایستگاه‌های مطالعاتی در اماکن عمومی به خصوص آرایشگاه‌ها، گامی موثر در جهت افزایش سرانه مطالعه در جامعه و قشر جوان است.

فرماندار بافق، ادامه داد: کتابخانه‌ها یکی از بسترهای رشد فرهنگی جامعه و زمینه‌ساز افزایش آگاهی افراد هستند که توسعه آنها به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

وی در پایان سخنان خود خواستار پیگیری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای واگذاری زمین کتابخانه مرکزی بافق شد.

الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، خواستار همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها در برگزاری موفق برنامه‌های این هفته و معرفی هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها به مردم شد.

در بخش دیگری از جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق، در خصوص بهسازی محیط کتابخانه‌های عمومی شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد و با قول مساعد فرماندار، مقرر شد مبلغ 200 میلیون ریال از سوی فرمانداری برای بهسازی و مرمت کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اختصاص یابد.

گفتنی است، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در محل کتابخانه محمد مفیدی این شهرستان برگزار شد.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا