مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در نخستین نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان یزد با بیان اینکه پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی آن باید در قالب قرارگاه دفاع فرهنگی در استان مورد توجه ویژه قرار گیرد بر لزوم بازیابی هویت ایرانی اسلامی در بافت تاریخی و فرهنگی جهان شهر یزد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ”محمدصادق طهماسبی” در نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان یزد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد، گفت: برنامه ریزی ها برای تشکیل قرارگاه دفاع فرهنگی در استان با توجه به ثبت جهانی شهر یزد از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و با همکاری اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری انجام شده است و این قرارگاه در آینده ای نزدیک تشکیل می شود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: امروزه اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه با حمایتهای استاندار محترم و معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکنون بیش از نیمی از شوراهای پدافند غیرعامل شهرستان ها راه اندازی شده است و کارگروه های مربوطه نیز با توجه به پتانسیل ها و موضوعات مرتبط به هر شهرستان درحال فعال شدن است.
طهماسبی افزود: در شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان ها رسالت اصلی پدافند غیرعامل یعنی تلاش برای کاهش تهدیدها و آسیب ها، ارتقای سلامت مردم و حفظ جان آنها به عنوان سرمایه های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در پایان سخنان خود با اشاره به زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان یزد و تمرکز مراکز حساس و مهم استان در مرکز استان خواستار تعیین اولویت برای راه اندازی و فعال سازی کارگروه های آب و انرژی، بهداشت، سلامت و امداد و نجات، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و مشارکت مردمی، راه و شهرسازی و پشتیبانی خدمات شهری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان یزد و در حوزه پدافند غیرعامل شد.


ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی


فرماندار شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به تمرکز 60 درصدی جمعیت استان در مرکز استان و وجود دستگاه ها و ادارات مختلف در شهرستان یزد حوزه پدافند غیرعامل باید در این شهرستان مورد توجه جدی قرار گیرد.
”مصطفی سالاری” ادامه داد: ضرورت دارد که ملزومات پدافند غیرعامل در همه پروژه های عمرانی شهر یزد رعایت شود تا آسیب ها و تهدیدهای متصور کاهش یابد.
رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان یزد بر راه اندازی و فعال سازی کارگروه های هشت گانه مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در آینده ای نزدیک تاکید کرد.
گفتنی است ششمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان در شهرستان یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا