فرماندار يزد گفت: برای تبدیل شهرداری ها به نهاد عمومی غیردولتی خودکفا، این مجموعه ها باید قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان ها را شناسایی و زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تكريم و معارفه شهردار حميديا با حضور فرماندار يزد، مديران كل دفاتر امور شهري و شوراها، روستايي وشوراهاي استانداري، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر حميديا و جمعي از معتمدين اين شهر برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين مراسم با تقدير از عملكرد شوراي اسلامي شهر حميديا در دوره چهارم و شهرداري اين شهر افزود: خوشبختانه در سايه تعامل، همراهي و خردجمعي امروز شهر حميديا به عنوان يكي از شهرهاي موفق در سطح استان مي باشد كه توانسته به اهداف تعيين شده در سطح مديريت شهري دست پيدا كند.

فرماندار يزد با اشاره به مصوبه ادغام شهر حميديا به شهر يزد در دولت دهم اظهار داشت: با توجه به نظر اكثريت مردم و همچنين مديريت ارشد استان اين مصوبه در حال حاضر متوقف شده است كه اميدواريم با اين روند مسير رو به رشد و توسعه پايدار اين شهر هموارتر از گذشته شود.

وي با بيان اينكه بعد از تشكيل اولين دوره شوراهاي اسلامي شهر در سال 76 مديريت شهري به خود مردم واگذار شده است گفت: در دولت هفتم بعد از بيست سال قانون تشكيل شوراهاي اسلامي اجرايي شد و تا كنون بعد از تشكيل چهاردوره از شوراهاي اسلامي هر دوره نواقص و معايب آنها كمتر و روند بهتري داشته است.

فرماندار يزد در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در قانون از شهرداري ها به عنوان يك نهاد عمومي غير دولتي ياد مي شود خاطرنشان كرد: یک نهاد عمومی غیردولتی دارای بودجه‌های دولتی نیست بلكه بايد براي انجام هزينه هاي  خود بتواند درآمد لازم را كسب نمايد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اعلام اينكه ماهيانه مبلغ حدود يكصد ميليارد ريال از درآمد ماليات بر ارزش افزوده به شهرستان يزد اختصاص مي يابد گفت: اداره كل امور مالياتي استان ماهانه اين مبلغ را به حساب 17 دهياري و 4 شهرداري شهرستان واريز مي نمايد و علاوه بر آن بودجه هاي دولتي نيز طبق ضوابط و مقررات و رديف هاي مختلف به صورت نقدي و يا ماشين آلات و ... به شهرداري ها و دهياري ها كمك مي شود.

سالاري بر ارائه گزارش عملكرد به مردم توسط شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها تأكيد كرد و ابراز داشت: در قانون مشخص شده كه اين دو نهاد بايد هر شش ماه يكبار گزارش در رابطه با نحوه هزينه و درآمد خود را در اختيار مردم قرار دهند.

فرماندار يزد توسعه كشور را در گرو مشاركت مردم در زمينه هاي مختلف دانست و تصريح كرد: اعتبارات دولتي و شهرداري ها به تنهايي جوابگوي نيازها و مسائل شهر نيست، لذا ضروري است تا مردم و سرمايه گزاران در پروژه هاي درآمد زا مشاركت داشته باشند.

وي در پايان با تقدير از اقدامات و تلاشهاي شبانه روزي « سيد علي ميرنژاد » در سمت شهردار حميديا و تبريك انتصاب « محمد مرزبان » در اين سمت اظهار داشت: جابجايي و تغيير مديران موجب بروز و ظهور انديشه ها و خلاقيت هاي جديد مي شود كه قطعاٌ مي تواند در رشد و توسعه شهرها و خدمتگزاري به مردم نيز تأثيرگذار باشد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا