دکتر حدادزاده با بیان این مطلب گفت: زمانی که در مکتب ما نجات یک انسان، نجات جامعه محسوب می شود، مسلما قدر و منزلت علمی مانند دامپزشکی که می تواند به نجات سلامت و جان انسان ها منجر گردد بسیار بالا است.

دکتر حدادزاده با بیان  این مطلب گفت: زمانی که در مکتب ما نجات یک انسان، نجات جامعه محسوب می شود، مسلما قدر و منزلت علمی مانند دامپزشکی که می تواند به نجات سلامت و جان انسان ها منجر گردد بسیار بالا است.

وی در ادامه افزود: پایه علم و هنر دامپزشکی دانش است و از این نظر هم دامپزشکی ارزش بسیار زیادی دارد و ورود به این مجموعه به معنای ورود به عرصه ی خدمت رسانی به مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به سابقه ی احترام به حیوانات و درمان آنها در فرهنگ کهن ایرانی گفت: علم دامپزشکی از زمان اهلی سازی حیوان توسط انسان متولد شده است و این دانش سابقه ای بسیار طولانی دارد.

دکتر حدادزاده سه اصل آگاهی، باور و شاخص سازی را یادآوری نمود و توجه به این اصول را زمینه ساز موفقیت و پایداری تمام نظام های کارآمد دنیا دانست و خواهان تمرکز هر چه بیشتر بر این موارد شد.

وی شناساندن دامپزشکی و خدمات ارزنده آن به آحاد جامعه را از ضروریات دانست و اذعان داشت: تک تک اعضای دامپزشکی می توانند به عنوان سفیران دامپزشکی عمل نمایند و پیام آوران سلامت در جامعه انسانی و دامی کشور باشند.

همچنین دکتر حدادزاده بعضی از موفقیت های حرفه ای پرسنل دامپزشکی در سال گذشته را برشمرد و گفت: کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نجات صنعت طیور استان به همت تلاش کارشناسان دامپزشکی در بخش های دولتی و خصوصی از جمله دستاوردهای ارزشمند پرسنل دامپزشکی در سال گذشته بود همینطور واکسینه نمودن منابع پروتئین دامی استان بر علیه انواع بیماری ها از جمله تب برفکی را که به حفظ  سرمایه های دامی کمک شایان توجهی نموده از موفقیت های به دست آمده در سالی که گذشت می باشد.

وی در پایان به روند نزولی بیماری تب مالت با توجه به شاخص های ارائه شده توسط علوم پزشکی اشاره نمود و گفت: امیدواریم بتوانیم با دلگرمی و توانمندی بیشتر این راه پرخیر و برکت را که راهی موثر در امر سلامت جامعه است ادامه دهیم.

شایان ذکر است هفته دامپزشکی از 14 مهر لغایت 20 مهر ماه می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا