معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بر ضرورت توسعه گفتمان مهارت آموزي در مسير حفظ و ارتقاي منابع انساني تأكيد كرد .

معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بر ضرورت توسعه گفتمان مهارت آموزي در مسير حفظ و ارتقاي منابع انساني تأكيد كرد .

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي یزد، محمد امين سازگارنژاد، در مراسم رونمايي از طرح و كتاب ايران مهارت و امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و وزارت آموزش و پرورش از تلاش اين سازمان براي نقش آفريني مناسب در عرصه مهارت آموزي به ويژه مهارت آموزي غير رسمي خبر داد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: خوشبختانه براساس تمهيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ، رييس جمهوري و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي امروز، مهارت آموزي به عنوان گفتمان ملي در كشور در حال شكل گيري است.

سازگار نژاد اظهار اميدواري كرد كه اين گفتمان عظيم مهارت آموزي بتواند در مسير حفظ و توسعه منابع انساني موجود (حفظ شاغلين و كمك به كارجويان بي كار ) مؤثر واقع شود.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به ضرورت مهارت آموزي براي دانش آموزان بيان داشت: بايد نسل جوان از همان دوران نوجواني و جواني با مشاغل، مهارت ها، فضاي كسب و كار و توليد و زندگي اقتصادي آشنا شوند.

 وي در ادامه اظهار داشت: در جهاني زندگي مي كنيم كه آموزش ها با ادبيات جهاني و بهره مندي از امكانات فضاي مجازي و ظرفيت هاي بخش غير دولتي در حال پيشرفت  مي باشند.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه همكاري اين سازمان و وزارت آموزش و پرورش در اجراي طرح ايران مهارت با حمايت و همراهي بخش خصوصي به عنوان الگوي توسعه در كشور قرار گيرد و با همت دو وزارت خانه شاهد اقدامات عملي خوبي باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا