به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس

 جلسه برنامه ریزی اجرایی شدن ژئوپارک شهرستان  طبس با حضورطلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه، مهندس کریتی مدیر عامل ذغال سنگ طبس ،سرکار خانم دکتر شیبانی مدیر گروه ژئوتوریسم طبس و نماینده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در امور ژئوپارک،طوسی سرپرست شهرداری ،اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس جلالی ریاست صنعت معدن وتجارت، بهبهانی ریاست  میراث فرهنگی ودیگر مسئولین ذیربط در محل موزه میراث زمین -ساختمان درب باغ گلشن برگزار شد.

 

«ژئوپارک رویکردی نوین برای جهانی شدن طبس»

جلسه ای پیرامون مراحل اجرایی شدن ژئوپارک پیشنهای طبس در محل موزه میراث زمین با حضور معاون  محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان،  سرپرست شهردار و اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده، نماینده شرکت طرح توسعه معادن زغالسنگ طبس(ایمیدرو)، ریاست اداره محیط زیست، نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت، ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اعضای گروه ژئوتوریسم برگزار گردید.

در ابتدای جلسه سرکار خانم دکتر شیبانی مدیر گروه ژئوتوریسم طبس و نماینده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در امور ژئوپارک، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تشکر از فرماندار محترم به جهت پشتیبانی های همه جانبه تاکنون، به بیان مفاهیم و روند اجرایی یک ژئوپارک و هچنین اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته تاکنون پرداختند و موزه میراث زمین طبس را یکی از بهترین موزه های تخصصی ایران(بویژه در شرق کشور) دانسته و همچنین مهندس زمانیان بعنوان کارشناس گروه ژئوتوریسم طبس به معرفی ژئوپارکها و فعالیتشان در ایران و جهان پرداختند.

در ادامه دکتر شیبانی ضمن بیان درخواستها و تامین اعتبار، پشتیبانی های مالی و زیر ساختی به منظور اجرایی شدن فعالیتهای ژئوپارک پیشنهادی طبس، همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان را لازم و ضروری دانستند.


جناب آقای مهندس طلائی مقدم معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن تشکر از فعالیتهای صورت گرفته توسط گروه ژئوتوریسم، از کار بزرگ پروژه ژئوپارک طبس استقبال نموده و عنوان نمودند با ایجاد ژئوپارک، تحولی عظیم را در منطقه شاهد خواهیم بود. همچنین بیان داشتند وجود معادن، میراث فرهنگی ـ تاریخی همراه با جاذبه های گردشگری غنی در این شهرستان بسیار با اهمیت بوده و متذکر شدند علم جدید ژئوتوریسم باعث جذب توریستهای نسل سوم(توریستهای تخصصی)، ایجاد مشاغل جدید، ارزش اقتصادی و معنوی منطقه را به دنبال خواهد داشت و در انتها تاکید نمودند کاری خواهیم کرد که افتخار ایران باشد.

مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس نیز ضمن استقبال از پروژه ژئوپارک طبس، اعلام آمادگی خود را به منظور پشتیبانی و حمایتهای لازم عنوان داشتند و بیان نمودند که ما می توانیم بهتر از همیشه کار کنیم و موزه میراث زمین طبس را آبروی علمی و از افتخارات شهرستان دانستند.

در پایان جلسه ریاست محترم و اعضای شورای شهر طبس، سایر مسئولین و نهادها ضمن ابراز خرسندی از این موضوع آمادگی خود را جهت همکاری لازم در زمینه های تخصصی اعلام نمودند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا