به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ آنچه در ایام محرم شهرستان بافق را با سایر برنامه ها در ماه محرم متمایز می کند حضور انبوه عزاداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در نماز ظهر روز عاشورا است.

چند سالی که ثبت ملی شدن نماز ظهر عاشورا از سوی مسئولان و بزرگان شهر درخواست شده است و از آنجا که در روزهای تاسوعا و عاشورا بسیاری از مردم از سایر نقاط کشور برای حضور در مراسم روز عاشورا خود را به بافق می رسانند تا در مراسم شرکت کنند، باید برای ثبت آن با حضور حداکثری مردم برنامه ریزی نمود.

 در همین رابطه جهت هرچه باشکوه تر و منظم برگزار شدن نماز ظهر عاشورا نشستی با مسئولان و ادارات و نهادهای مرتبط با این موضوع در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد که در ابتداء اکبر رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز  برنامه های ستادی هریک از ادارات و ارگانها را یادآوری کرد. وظایفی از قبیل فرش کردن محل برگزاری نماز، وضوخانه های سیار جهت سهولت وضو گرفتن برای نماز، هماهنگی های لازم جهت پخش زنده و….

فرماندار بافق نیز شاخصه هاي منحصر به فرد آيين نماز ظهر عاشورا در بافق را مهم دانست و افزود: یکی از كارشناسان اعلام آمادگي كرده که اين مشخصات و ويژگي ها را استخراج و جهت ثبت ملي اين اثر معنوي پيگيري شود.

وی گفت: مردم شهرستان بافق هر ساله حضور پرشور خود را به نمایش گذاشته اند.

زاده رحمانی از پخش زنده و مستقیم این مراسم از شبکه تابان خبر داد و گفت: طی نشست ها و جلساتی که با مدیر کل صدا و سیمای استان داشته ایم الحمدالله مقدمات پخش مستقیم فراهم شده و برعکس دو سال قبل که تصاویر ارسالی کیفیت لازم را نداشت امسال با همکاری صدا وسیمای استان و شركت مخابرات، خبرنگار شهرستان مي تواند تصاویر با کیفیت بالا ارسال كند.

عکس و خبر: آفتاب بافق











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا