یزدفردا "سرتیپ دوم پاسدار حاج اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد نامی آشنا برای تمام یزدی ها چه آنهایی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس همرزمش بودند و چه مردم کوچه و بازاری که همیشه نام او را از جنگ برگشته ها ،خانواده معزز شهدا ،جانبازان گرانقدر ،ایثارگران  بسیجی به کرات شنیده بودند و شاید کم خاطرهای از بچه های جنگ باشد که گوشه ای از خاطره او نام حاج اکبرفتوحی در آن نباشد .
از پاتک زید و پیچ مرگ گرفته تا هورالهویزه و پاسگاه الخلیل  و قدس پنج گرفته تا والفجر8 و کربلای 4و5و8 و دهها عملیات غرور آفرینی که یزدی ها در آن عملیاتها از غیرممکن ممکن ساختند نام حاج اکبرفتوحی و فرهنگ دوست و دهها سردار گمنامی که درهمه حال از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کرده و در هیچ قصه ای کوتاه نیامندندهمیشه بوده و خواهد بود .
امروز ماموریت فرماندهی سپاه همیشه پیروز الغدیرتوسط  سرتیپ دوم پاسدار حاج اکبر فتوحی به دستان  سرتیپ دوم پاسدار جمیری سپرده شد تا ادامه راه را  سرتیپ دوم پاسدار جمیری با نیروهای مخلص یزدی انجام دهند .
 

با حضور سرتیپ پاسدار دکتر غیب پرورمراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه الغدیر انجام شد

صبح امروز دوشنبه طی مراسمی گه در فرهنگ سرای غدیر برگزار گردید سرتیپ دوم پاسدار جمیری به عنوان فرمانده سپاه الغدیر منصوب و از زحمات سرتیپ دوم پاسدار حاج اکبر فتوحی تقدیر گردید.

یزدفردا "، در این مراسم که با حضور  استاندار،آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولین ارشد استان ، فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد سردار غیب پرور با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان تا به الان آنچه را می توانستند در مقابله با انقلاب انجام دادند و الان روی به جنگ احزاب مدرن آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه حساس سیره و روش امام حسین(ع) به کار می‌آید، خاطرنشان کرد: بیش از هر چیزی در صحنه کربلا و عاشورا، خواص و افرادی که سعی بر نصیحت امام حسین(ع) داشتند به آن حضرت ظلم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه یزید و ابن زیاد به تنهایی در حدی نبودند که صحنه عاشورا را رقم بزنند، گفت: برخی از این نصیحت‌ها از روی عشق به امام حسین(ع) و برخی دیگر در راستای اهداف دنیایی افراد انجام شد ولی چیزی کاملاً عیان است این بودن که این‌ها بیش از هر  چیز خون به دل امام حسین(ع) کردند.

غیب‌پرور با تاکید بر‌اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس هم برخی از در نصیحت برآمدند و امام(ره) را نصیحت می‌کردند، گفت: تفاوت بین این دو صحنه در ارتباط با مردم ماست، مردم ما با مردم زمان شهادت امام حسین(ع) تفاوت بسیاری داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا دلیلی بر این مدعا هستند که مردم ایران اما‌م‌شان را در عرصه هشت سال دفاع مقدس رها نکردند و در برابر دشمن و دسیسه‌های استکبار جهانی ایستادگی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید عدالت بود، افزود: گرچه داغ حسین بن علی(ع) و اهل‌بیت طاهرینش و اسارتی که بر آن‌ها تحمیل شد، تا قیامِ قیامت التیام‌بردار نیست، اما آن حضرت کار خودشان را کردند و در انقلاب هم شهدای ما در مقابل آستان آن حضرت زانو زدند و راه خاندان عصمت و طهارت(ع) را دنبال کردند.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه شهید حججی با الطاف خداوند متعال بالاترین ارزش را در این دوران پیدا کرد، افزود: ما به غیر از این شهید والا‌مقام ده‌ها شهید بزرگوار داریم که پیکر مطهرشان هنوز بازنگشته است.

سردار غیب پرور در یزد:

دشمن جنگ احزاب مدرن را علیه انقلاب به راه انداخته است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: اسلام و انقلاب از یک جبهه و دو جبهه مورد تهدید نیست. جنگ احزاب مدرن نسبت به انقلاب اسلامی طراحی شده و دشمن آنچه را می توانسته انجام داده است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جلسه تکریم و معارفه فرمانده سپاه الغدیر یزد با پاسداشت فرا رسیدن ماه محرم گفت: حضرت امام حسین(ع) عصاره همه خوبی ها و ارزش های پسندیده است. خداوند اهل بیت(علیهم السلام) را قرار داد تا ما راه را گم نکنیم و در این میان سیدالشهدا(ع) در نقطه ای ایستاده است که آثار وجود گرانقدرش همه عالمیان را مورد لطف و عنایت قرار داه است.

سردار غلامحسین غیب پرور افزود: در دوران اخیر هم ما نیازمند مجاهدت برای حفظ اسلام عزیز هستیم و از این لحاظ امام حسین(ع) یک الگو است. اسلام و انقلاب از یک جبهه و دو جبهه مورد تهدید نیست. جنگ احزاب مدرن نسبت به انقلاب اسلامی طراحی شده و دشمن آنچه را می توانسته انجام داده است. این جا است که حرکت و آرمان، روش و منش حسین(ع) به کار می آید و نسخه شفا بخش این وجود نازنین است.

وی بیان داشت: مشاهده می کنیم در جبهه مقابل امام حسین(ع) همه دشمنان دین خدا، دنیا پرستان، علاقه مندان به کانون های ثروت و قدرت و غافلان جاهل صف کشیده اند. هجمه یزیدیان، هجمه دشمنان خدا برای حسین(ع) قابل تحمل بود، غفلت جاهلان قابل تحمل بود اما به نظر بنده دو گروه دل ایشان را بیشتر از بقیه خون کردند، یکی خواص و دیگرانی که از در نصیحت ولی زمان خود درآمدند.

غیب پرور اعلام کرد: آنچه که باید مورد مداقه قرار گیرد این است که افراد با نصیحت های بی خاصیت و دلسوزی هایی که امت را به نتیجه نمی رساند بیش از دیگران خون به دل حسین(ع) کردند. امروز هم با چنین چیزهایی مواجه هستیم. در زمان جنگ هم همین بود، خیلی ها امام(ره) را به حساب خودشان نصیحت می کردند.

وی با اشاره به گذشت و رشد معنوی مردم ایران اسلامی گفت: در استانی مانند استان ولایتمدار یزد قریب به سه هزار و نهصد شهید تقدیم انقلاب شد. بنده سلحشوری رزمندگان یزدی را در عملیات مختلف مانند عملیات خیبر به یاد دارم. اینها دلیلی هستند بر این مدعا که این مردم امامشان را رها نکردند و ایستادند. هر چند حسین بی علی(ع) مانند پدر بزرگوارش شهید عدالت شد و هر چند داغ ایشان و اسارت اهل بیت ایشان تا قیامت التیام نمی یابد. اما حسین(ع) کار خودش را انجام داد و این خط مبارک کماکان ادامه دارد. چرا که شهدای ما نیز در آستان ایشان زانو زدند و تلمذ کردند.

غیب پرور عنوان کرد: خداوند عالم شهید حججی را بالا برد اما ما ده ها رزمنده مدافع حرم داریم که پیکرشان باز نگشته است، ده ها شهید مدافع حرم داریم که سرشان مظلومانه از تن جدا شده است. در هر شهر و استانی صدها نفر ملتمسانه خواهان اعزام به سوریه جهت دفاع از حرم هستند این ها مایه افتخار امام زمان(عج) هستند.

وی بیان داشت: حسین ابن علی و خون ایشان و راز و رمز حرکت ایشان باعث تبلور رزمندگانی شد که 40 سال است که پا به پای امامشان آمدند. عزت اسلام مربوط به این ها است، حیات اسلام را اینها رقم زدند. اخلاص آن ها در اوج گمنامی و بی هیاهویی باعث بقای انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه الغدیر یزد گفت: در مجموعه سپاه همه ما سربازیم و آمده ایم برای انقلاب اسلامی هزینه شویم، قرارمان این نیست که آلوده زخارف دنیا شویم، لذا اگر یک نفر جابجا شود در واقع سنگری که در آن خدمت می کند جا به جا شده است.

وی با تقدیر از سردار اکبر فتوحی فرمانده سابق سپاه الغدیر یزد بیان داشت: سردار فتوحی برادری مومن، متعهد، انقلابی و پاک است که چیزی برای خودش نخواسته است. ایشان 40 سال در پرتو انقلاب اسلامی و زیر خیمه ولایت بندگی خدا را کرده است.  همچنین سردار فتح الله جمیری از امروز این سنگر مهم را تحویل می گیرد. ایشان نیز در کارنامه خودش موفقیت های بسیاری ثبت کرده و در استان های مختلف کشور خدمت کرده است و بنده با افتخار شهادت می دهم سردار جمیری سربازی از سربازان رهبر انقلاب هستند. 

غیب پرور در پایان تاکید کرد: دفاع از انقلاب اسلامی شب و روز نمی شناسد و سوز و گداز می خواهد. لذا امیدوارم با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و مدیران یزد سپاه الغدیر بتواند رسالت انقلابی خود را به درستی به انجام برساند.

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا